Hej!
Jag köpte ett bumper element 15" och satte i en fullrange 3,25" diskant och det låter riktigt grymt! sjukt billiga var båda två! Lådan byggde jag av cirka 1 meter hög låda och 60cm djup. Liter antalet stämmer inte men den dunkar på riktigt bra. Min var 400Watt och funkar som datorhögtalare.
Sen ang. din fråga med inkoppling!
Det beror på vad du ska skaffa, men du kopplar först in TV:n till förstärkaren med 2 st röd/vita kablar. Dessa ska sitta i outputen på tv:n och sen på te.x tape1 på stärkaren. Fast med vissa slutsteg (de flesta) behöver du inte ens en förstärkare. de har volymkontroll och allt på sig själva! Då kopplar du kablarna direkt till den. Annars drar du.. förstärkare > högtalarkablar till slutsteg > kopplar in högtalare på slutsteget.
Jag har även en mixer med inbyggd stärkare och kan säga det är ett rejält plus och mycket händigt!

EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!
Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.