tyst trim?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

tyst trim?

Inlägg av derbiofc »

tjena, ja börjar tröttna på att ligga på 55-60 nu o undrar hur pass tyst moppen går om man ostryper den?:)
har en Derbi drd racing årsm.07:) måste kunna ha ngt tyst trim då man kör rätt mke i stan o farbror blå e rätt jobbig här;)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

kan inte så mycket om crossmoppar men drev? kompisens rrx låter ganska högt utan plugg i röret och han åkte på test av polis...
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Re: tyst trim?

Inlägg av ktm_danielsson »

derbiofc skrev:tjena, ja börjar tröttna på att ligga på 55-60 nu o undrar hur pass tyst moppen går om man ostryper den?:)
har en Derbi drd racing årsm.07:) måste kunna ha ngt tyst trim då man kör rätt mke i stan o farbror blå e rätt jobbig här;)
Ja eftersom jag har erfarenhet av att köra min rätt rejält trimmade DT i stan utan ljuddämpare...
Vem bryr sig om det låter mycket ;) ?

OnT : Det låter inte så förbannat mycket, visst det "tränade" örat/70% av alla män hör att den inte går original... 98% av kvinnorna hör nog ingen skillnad :) + Bara säga att du har en spricka i röret/dylikt om snuten tycker det låter mycket... Men urpluggad låter absolut inte mycket alls imo :?

Edit : Fila lite på pluggen istället så du kommer upp i ärliga 65+
Senast redigerad av ktm_danielsson den 22 oktober 2010, 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

jo men de har lite med farsan att göra ;) drev e värt att tänka på men då tappar jag ax istället :(
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

derbiofc skrev:jo men de har lite med farsan att göra ;) drev e värt att tänka på men då tappar jag ax istället :(
Jag skulle säga, dra pluggen, i stort sett ingen kommer nog märka det.
Och så länge du inte ligger på fullgas o varvar som ett as och kör som en inavlad bonnläpp, så bryr sig oftast inte polisen faktist :)
Bild

Jag är odödlig
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

man kan väl "fila" på pluggen oxå och testa sej fram? :) min kompis gjorde detta med sin dt50x :)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
riejudrac03
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av riejudrac03 »

Min drac är ostrypt ,den låter lite mer men de är inte speciellt märkbart :)
Användarens profilbild
Twitchii
StuntRider

Inlägg av Twitchii »

Kan väll säga att det är nt så lönt att dreva den om den är orginal, finns risk att den inte kommer orka dra i de höga växlarna.
Yamaha
Användarens profilbild
spennleif
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av spennleif »

Asso, dra pluggen är ju det enklaste, ska göra det om någon dag på min Gilera SMT 50, 75 % av delarna är ju från Derbi :p
Polarn har en likadan, och gick helt ok efteråt så :)
kgponken
Elmoped

Inlägg av kgponken »

Jag har också racing 07 och jag drog pluggen, hörde ingen speciell skillnad och den gjorde ca 70, men jag tröttna och köpte effektrör
Helt klart värt att dra pluggen. :D :D
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

xps

Inlägg av jesper178 »

min peugeot xps gjorde 95 med dragen plugg bortagen katalysator bortagen avgasrening borta + drevning 13/53 Munstycke: 96

och bara du inte ligger på höga varv i stan så märks det inte för söka ligga på höga växlar ist ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Re: xps

Inlägg av Sockan »

jesper178 skrev:min peugeot xps gjorde 95 med dragen plugg bortagen katalysator bortagen avgasrening borta + drevning 13/53 Munstycke: 96

och bara du inte ligger på höga varv i stan så märks det inte för söka ligga på höga växlar ist ;)
1. du fick inte upp den i 95 med borttagna pluggar.

2. Avgasrening och katalysator är samma sak.

3. Det är en XPS, kopia, inte ens äkta versionen gör 95 ärliga.. möjligtvis mätarfart med en rejäl glädjemätare..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: xps

Inlägg av jesper178 »

Sockan skrev:
jesper178 skrev:min peugeot xps gjorde 95 med dragen plugg bortagen katalysator bortagen avgasrening borta + drevning 13/53 Munstycke: 96

1. du fick inte upp den i 95 med borttagna pluggar.

2. Avgasrening och katalysator är samma sak.

3. Det är en XPS, kopia, inte ens äkta versionen gör 95 ärliga.. möjligtvis mätarfart med en rejäl glädjemätare..
Avgasrening är inte samma sak som katalysatorn jag snackar om EGP eller vad de heter (slangen som går ut ur avgasröret). Kanske inte tar 95 men mätaren tar 100
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Och vart tror du den går? ;) Det är väl katalysatorn? :P
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
DT_kungen
Elmoped

Inlägg av DT_kungen »

du kan ju alltid byta förgasare till typ 17,5 eller 19mm. Tror 21mm blir för stort för org cylinder. Då blir den ju starkare och du kan dreva mer o då går den fortare också, utan att ändra ljudnivån allt för mycket.

Sen kan du ju bonntrimma också (plana topp, fila kolv osv) men det kräver också lite kunskap :)
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

eller så filar du lite i pluggen och drevar den. bästa små trimmet. och osynligt. du kan även bestycka på den lite.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

grov krök o drev typ?:D
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

Sockan skrev:Och vart tror du den går? ;) Det är väl katalysatorn? :P
sockan.. det röret går till en slang som tar avgasarena till luftburken vilket kör dom i motorn igen för att få bättre avgasvärden. KATALYSATORN sitter i röret oftast i kröken på crossmopeder och ser ut som en bi-waxkaka eller en boll i samma mönster. Titta bara på guiden om hur man rensar ur ett avgasrör på "skräp"
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

På min DRD har jag ostryp org rör och airsal 50 sport och den låter nästan som org :)
Låst