Ja eftersom jag har erfarenhet av att köra min rätt rejält trimmade DT i stan utan ljuddämpare...derbiofc skrev:tjena, ja börjar tröttna på att ligga på 55-60 nu o undrar hur pass tyst moppen går om man ostryper den?:)
har en Derbi drd racing årsm.07:) måste kunna ha ngt tyst trim då man kör rätt mke i stan o farbror blå e rätt jobbig här;)
Jag skulle säga, dra pluggen, i stort sett ingen kommer nog märka det.derbiofc skrev:jo men de har lite med farsan att göradrev e värt att tänka på men då tappar jag ax istället
1. du fick inte upp den i 95 med borttagna pluggar.jesper178 skrev:min peugeot xps gjorde 95 med dragen plugg bortagen katalysator bortagen avgasrening borta + drevning 13/53 Munstycke: 96
och bara du inte ligger på höga varv i stan så märks det inte för söka ligga på höga växlar ist
Avgasrening är inte samma sak som katalysatorn jag snackar om EGP eller vad de heter (slangen som går ut ur avgasröret). Kanske inte tar 95 men mätaren tar 100Sockan skrev:1. du fick inte upp den i 95 med borttagna pluggar.jesper178 skrev:min peugeot xps gjorde 95 med dragen plugg bortagen katalysator bortagen avgasrening borta + drevning 13/53 Munstycke: 96
och bara du inte ligger på höga varv i stan så märks det inte för söka ligga på höga växlar ist ;)
2. Avgasrening och katalysator är samma sak.
3. Det är en XPS, kopia, inte ens äkta versionen gör 95 ärliga.. möjligtvis mätarfart med en rejäl glädjemätare..
sockan.. det röret går till en slang som tar avgasarena till luftburken vilket kör dom i motorn igen för att få bättre avgasvärden. KATALYSATORN sitter i röret oftast i kröken på crossmopeder och ser ut som en bi-waxkaka eller en boll i samma mönster. Titta bara på guiden om hur man rensar ur ett avgasrör på "skräp"Sockan skrev:Och vart tror du den går?Det är väl katalysatorn?