vonLidl skrev:Gianelli 2T är "bättre", men det är ändå en smaksak.
Thrower är lågvarvigare och har bottendrag för stunt och är mycket tystare, folk vänder på huvudena när jag åker förbi med mitt Gianelli (smatter från krök, kom inte och påstå att jag packat ullen dåligt) xD
Högvarvigt = Bättre axx och toppfart (inte så stor skillnad egentligen men moppepojkar brukar bry sig om varenda liten km/h)
Lågvarvigt = Bättre bottendrag, bra för t.ex stunt och buskörning
Båda går fort, Gianellit lite fortare men ljudet är det en liten skillnad på. "Suget" från Throwern är gött och Gianellits härliga "ketchupeffekt" likaså. Ta vad du känner för
PS. Dumpa sportluftfiltret i den milda graden av trim du har, den drar mer soppa och låter mer utan att ge någon egentlig effektökning med urpluggat/effektrör.
Jo, det e det han menar. Bottendrag är på låga varv så drar den bra. alltså bra axx
vonLidl skrev:
Gianelli 2T är "bättre", men det är ändå en smaksak.
Thrower är lågvarvigare och har bottendrag för stunt och är mycket tystare, folk vänder på huvudena när jag åker förbi med mitt Gianelli (smatter från krök, kom inte och påstå att jag packat ullen dåligt) xD
Högvarvigt = Bättre axx och toppfart (inte så stor skillnad egentligen men moppepojkar brukar bry sig om varenda liten km/h)
Båda går fort, Gianellit lite fortare men ljudet är det en liten skillnad på. "Suget" från Throwern är gött och Gianellits härliga "ketchupeffekt" likaså. Ta vad du känner för
PS. Dumpa sportluftfiltret i den milda graden av trim du har, den drar mer soppa och låter mer utan att ge någon egentlig effektökning med urpluggat/effektrör.
okey tack så mycket, en fråga bara - är de inte lågvarvigt som ger bra axx?
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?
Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
det är ändast fördel vid rullande start. vid stillastående start ska mna ha så mkt effekt som bara går och då ett högvarvigt.GRieju skrev:Jo, det e det han menar. Bottendrag är på låga varv så drar den bra. alltså bra axx
vonLidl skrev:
Gianelli 2T är "bättre", men det är ändå en smaksak.
okey tack så mycket, en fråga bara - är de inte lågvarvigt som ger bra axx?