Vart får NI era pengar ifrån?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
moppeboii
Elmoped

Vart får NI era pengar ifrån?

Inlägg av moppeboii »

Ja, ni som köper det fetaste av det fetaste stup i kvarten. Vart får ni pengarna ifrån?

Generösa föräldrar? Eget som ni sparat ihop? Vuxen med jobb? Rån?

Ah berätta (:

Här går det sakta då jag själv måste spara ihop till vad jag nu vill ha. Men julen närmar sig!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

nu när jag ska bygga om min aerox blir det att låna från älskade mamma<3 och så kommer hon och låsas pappa betala lite av det tror jag :)

tycker det är ganska konstigt att hon betalar när jag skaffade moppe och pratade om mera trim så var det NEJ! du får inte köra trimmad nu säger hon inte ett smack :O aja mamma är snäll som betalar och låsas pappa som hjälper med pengar och bygge :)

OBS: jag har inte värsta setupen kommer köra sport-midrace :D
Mura Got Blunt?
Zibb
Red Bull

Inlägg av Zibb »

mest av farsan :)

han sa att han tyckte det var lika kul för han som för mig :) han kom ihåg när han håll på att trimma osv. Så tror att det är mest för det.

Mina föräldrar ville inte heller att jag skulle trimma, men fick ett effetrör av farsan så nu säger ingen av dom ngt.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

jobba på farsans firma. betalar för allt som har med moppen att göra förutom försäkring :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

jag har fått mina 3 mopeder.
crossen fick jag betala nästan helt själv, dom betalande väl 2000 eller nåt..
försäkringar betalar dom men underhåll och trim betalar jag själv, bensinen betalar jag själv men pappa ger mig några liter då och då.

Jag får månadspeng och jag är ingen person som slösar på onödiga saker precis så där får jag ju endel pengar.. sen jobbar jag ett par timmar i månaden med ganska bra lön (100kr/h sen är det endel timmar som jag får ob-helg på)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

gör bra affärer, jobbar lite smått.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Jag sparar så för mig går det lite segt. men det är ju jul snart och jag fyller 15 strax efter :D :D :D :D :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jobbar hemma på gården! :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

päronen 8)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Får månadspeng och får lite småpengar då och då när jag behöver som jag sparar, så det går rätt segt, men jag är bra på att göra affärer och köper inte det första bästa jag hittar utan sitter och jämför priser och kvalite!
Jobbar ibland hos farsan också, men mest på sommaren! :D
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Snor moppar och säljer delar på dom =) Riktigt fett med cash!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Sjooqvist
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sjooqvist »

sponsrad från förra moppe projektet,från firmor som söljer styling och trimm:Dannars pengar från farsan
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Re: Vart får NI era pengar ifrån?

Inlägg av ktm_danielsson »

moppeboii skrev:Ja, ni som köper det fetaste av det fetaste stup i kvarten. Vart får ni pengarna ifrån?

Generösa föräldrar? Eget som ni sparat ihop? Vuxen med jobb? Rån?

Ah berätta (:

Här går det sakta då jag själv måste spara ihop till vad jag nu vill ha. Men julen närmar sig!
Pappa betalar 8)
Dock ryker lite av "sparkontot" mitt.
Och "födelsedags pengar" och dylikt när man fyllt år till extra mycket trim :roll:
Tog lite av min värdefulla (skämt åsido) tid och svarade då jag faktist har just, fetaste setupen i "kvarteret".
Åtminstone snabbaste moppen, drar alla Aerox/Senda/drac osv med 70cc som smör 8)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
antonocean
Elmoped

Inlägg av antonocean »

inte riktigt som smör;)
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd

Inlägg av DanielSahlin »

fick 15 papp av farsan när jag fyllde 15 till moped.
sen så fick jag ett engångsbelopp på ca 85 tusen från försäkringen pga sjukdom.
så då köpte jag mig en aerox o stylade,
sen så köpte jag mig en Derbi :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

antonocean skrev:inte riktigt som smör;)
Som jävligt hårt smör då :lol:
+ han på meetet jag körde mot startade jag ju på 2an :roll:
Funderar på o köpa en AM6 motor o slänga i istället, värsting värsting på allt som går o få tag på sen och sänka den typ 1 cm till 8)

Edit : @ Anton, varför raceade inte du :D ?
Dubbel edit : Varför raceade inte han med den kåpstrippade Sendan med slicks för :O ? Såg ut som ett riktigt jävla monster :shock:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Ärvt en hel del. Värdepapper samt aktier. Fastigheter/företag som köpts vid konkurs och sedan styckats i flera bolag och sålts. Kalla det skatteplanering, jag kallar det för pensionssparande.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Weckis skrev:Ärvt en hel del. Värdepapper samt aktier. Fastigheter/företag som köpts vid konkurs och sedan styckats i flera bolag och sålts. Kalla det skatteplanering, jag kallar det för pensionssparande.
Vissa börjar tidigt :wink:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

ktm_danielsson skrev:
Weckis skrev:Ärvt en hel del. Värdepapper samt aktier. Fastigheter/företag som köpts vid konkurs och sedan styckats i flera bolag och sålts. Kalla det skatteplanering, jag kallar det för pensionssparande.

Tiden går fort å man blir äldre fort. Börja pensionssparande e ett bra tips. Sen kan ni sno lite av dom pengarna till trim, styling mm.

:-)
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Weckis skrev:
ktm_danielsson skrev:

Tiden går fort å man blir äldre fort. Börja pensionssparande e ett bra tips. Sen kan ni sno lite av dom pengarna till trim, styling mm.

:-)
Jag förstår mig inte ett skit på sånt, måste fan fixa nån som kan sköta sånt åt mig medans man kan chilla runt 8)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

Jag sparar ihop till absolut allt trim själv :) men mopederna, försäkringar och sådant står mor och far för :)
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

månadspeng, får en hundring då och då av farmor osv. men mamma och pappa har alltid varit snåla i alla tider men nu iår när moppetiden börjar så har dom insett hu mkt jag verkligen gilla att skruva på motorer och fixa saker så dom betalade min aerox för 4000 kr, hjälm, lite smådelar för 200 kr, försäkring. men jag kommer nog få saker för ca 50 kr när jag fyler år 8) blev mest "förskott" på födelsedagspaket.

betalar dock glasögon till hjälmen, körkort, och alla andra delar jag ska köpa till moppen själv.

gör bra affärer, försöker att inte köpa onödiga saker. tex köpte min sport-midrace aerox med MASSA delar räknade ihop vad allt jag fick med kostade nytt tillsammans och det blev runt 14000 och jag köpte allt för 4000 ;)

sålde min dirtcykel: 4000:-
ska ev sälja datan: 6000:-
sälja moppedelar som inte kommer användas: 2000-4000:-

ska nog även sommarjobba nästa sommar och köpa en till moped och bygga vidare på aeroxen 8)

en kompis fick ca 10000 till moppe av sin farsa. han har även fått 3 bmxar. han kom hem förra veckan från sin farsa och hade fått en bra kamera utan att han behövde den :/

dålig uppfostran på barn som får allt dom pekar på. men vi vanliga hederliga personer som är väluppfostrade har lärt oss att inget är gratis och att man måste jobba för pengarna.

men då till mitt svar: fått trasig, billig moped, hjälm och försäkringspengar av päronen och sen får jag fixa alla pengar själv så gått som går

:P

EDIT: nej, tro inte att jag är efter i hjärnan när ni ser stavningen. skriver på min mobil och det är SVÅÅRT :shock:

kan inte somna så skrev ett lång inlägg xD
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

Nu har jag inte haft så mycket utgifter utöver köpet av mopeden osv, men i vilket fall så är det såhär det ligger till.

Mopeden + Körkort/körkortsutgifter betalade mina föräldrar hälften. De pengarna jag skrapade ihop var genom att jobba och även genom att sälja diverse saker som jag inte längre har användning av. Försäkringen betalar mina föräldrar :)

Stylingsaker har jag hittills betalat själv, dock inte köpt så himla mycket såna grejer ännu så får se om mina föräldrar kan bjuda till lite där :)

Reparation har mina föräldrar betalat, dock var det lite i skuldkänslor av dom skulle jag tro eftersom mopedens bakhjul krånglade samma dag som jag fick körkortet. I framtiden blir det förhoppningsvis att de betalar hälften.

Bensin och såna saker får jag betala själv.

Tycker i vilket fall det är rätt sjyst av föräldrar som har det lite bättre ekonomiskt ställt än barnen kan hjälpa till att betala delar och annat :)

Niky
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

Sockan skrev:Snor moppar och säljer delar på dom =) Riktigt fett med cash!
E du seriös?...
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

MartenRRX skrev:
E du seriös?...
Sockan e alltid seriös, se bara på prylarna han har på sitt projekt. Sen går du in på forumets *Efterlysning* så fattar du.

Ps.
Tack för grejerna jag beställde av dig Sockan. Ska bara måla om dom å slipa bort nummret i ramen :wink:
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Yes, det var ramen till vivan du köpte va? Får nog in en Rieju snart om du är intresserad? Inget ram nummer men lovar, den är inte stulen.. har inte typintyg heller det försvann förut. :/
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Hahahah ja just den ja.. Inga papper eller ramnummer, hmmm inga problem du e seriös å jag litar på dig :lol: .

Men du, spriten jag köpte i dunken av dig du vet... Va fan ska jag ha den vita käppen till :?:
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Se den som en gåva från mig till dig. 8)

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

"men jag kommer nog få saker för ca 50 kr när jag fyler år"

det var fanimej generöst asså :O
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

bluerider94 skrev:"men jag kommer nog få saker för ca 50 kr när jag fyler år"

det var fanimej generöst asså :O
+1 :lol:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

men asså det är för att jag har fått pengar till mitt projekt som jag startade innan jag fyller ;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

menade du inte 500?
50kr kan du köpa 2-3 drickor för :P
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

studiebidrag, lön och föräldrarna sponsrar väl med ett och annat.
Blir väl cirka 3 papp i månaden, räcker dock inte till moppesaker knappt längre, men ska iaf försöka laga min moppe snart:)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

MartenRRX skrev:
E du seriös?...
Ja, klart han är seriös, han säger det ju det helt öppet och har kommit undan med det alla gånger... Då måste han ju vara seriös! :roll: :wink:
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch

Inlägg av AnneWeckis »

Mor & Far e snälla nog. Men skulle jag inte få lite fickpengar så slänger jag mig ner på marken å skriker , bölar å sparkar mig vilt omkring. Brukar få en 500 då för at inte skämma ut dom.

Min bror e korkad nog att köpa lite skit till moppen då å då, samt att han e så jäkla dum att han monterar dit skiten med :wink:
Ride i't like Like you stole i't
Skriv svar