månadspeng, får en hundring då och då av farmor osv. men mamma och pappa har alltid varit snåla i alla tider men nu iår när moppetiden börjar så har dom insett hu mkt jag verkligen gilla att skruva på motorer och fixa saker så dom betalade min aerox för 4000 kr, hjälm, lite smådelar för 200 kr, försäkring. men jag kommer nog få saker för ca 50 kr när jag fyler år

blev mest "förskott" på födelsedagspaket.
betalar dock glasögon till hjälmen, körkort, och alla andra delar jag ska köpa till moppen själv.
gör bra affärer, försöker att inte köpa onödiga saker. tex köpte min sport-midrace aerox med MASSA delar räknade ihop vad allt jag fick med kostade nytt tillsammans och det blev runt 14000 och jag köpte allt för 4000
sålde min dirtcykel: 4000:-
ska ev sälja datan: 6000:-
sälja moppedelar som inte kommer användas: 2000-4000:-
ska nog även sommarjobba nästa sommar och köpa en till moped och bygga vidare på aeroxen
en kompis fick ca 10000 till moppe av sin farsa. han har även fått 3 bmxar. han kom hem förra veckan från sin farsa och hade fått en bra kamera utan att han behövde den :/
dålig uppfostran på barn som får allt dom pekar på. men vi vanliga hederliga personer som är väluppfostrade har lärt oss att inget är gratis och att man måste jobba för pengarna.
men då till mitt svar: fått trasig, billig moped, hjälm och försäkringspengar av päronen och sen får jag fixa alla pengar själv så gått som går
EDIT: nej, tro inte att jag är efter i hjärnan när ni ser stavningen. skriver på min mobil och det är SVÅÅRT
kan inte somna så skrev ett lång inlägg xD