Moderatorer, var snälla och lås inte tråden!¨
Tjena, jag lade upp en tråd om att få igång mopeden igår. Detta fixades när vi sedan chokade och kickade igång den, tog inte mer än 3 kickar Happy, eftersom att det väl innebär att motorn är pigg?
Whatever. När jag låtit motorn stå på tomgång ett tag så körde jag den sakta med försiktigt framåt, efter ca 20 meter så stannade jag för att säga en sak till polaren, då släppte jag allt, släppte choken och gasen, allt resulterade i att mopeden dog.
Jag steg av och testade att kicka, kicken satt stenhårt fast! Tog av variator sakerna vid elstarten, elstarten funkade men orkade inte slå runt på veven.
Veven sitter alltså benhårt fast.
Kolven har jag nyss bytt och smort in allt med olja osv. Moppen gick att starta och den gick framåt, tills jag stannade den och den dog.
VAD BEROR DETTA PÅ? :S
Update: Tog av topplocket på cylindern, verkar som att kolven fastnat i cylindern. Sjukt konstigt. Vad ska jag göra? :S
När jag satte på cylindern på kolven så gick det segt, och jag fick använda ganska mycket kraft för att den skulle glida på, men även om den inte gled på lätt så passade den liksom, borde ju inte fastna bara??