Sida 1 av 2
Baotian classic styling
Postat: 21 oktober 2010, 16:08
av zankil1337
tjenare!
jag har en baotian classic som jag har tänkt mig att styla om men inte för mkt och inte alldeles för dyrt är det nån som kan ge lite tips?
jag har tänkt mig att ta bort stänk skyddet där fram för att jag tycker det ser så fult ut kommer detta att på verka t.ex sladdarna som sitter där uppe, behöver man sätta på nått annat skydd för sladdarna eller kan man bara sätta lite el-tejp eller nått där? sedan färga om fälgarna vilken sorts färg använder man? sedan så har kåpan under lamporna där back gått sönder, kan man ta bort den? kan lägga in en bild senare om det behövs. är det något mera som man kan göra ( inte för svårt

) för att det åtminstone se lite snyggare ut.
tack i förhand

Postat: 21 oktober 2010, 16:11
av daveneos
1.stänk skyddet kan du ta bort utan risk för några sladdar som påverkas
2.du andvänder en speciell fälgfärg som du kan köpa i diverse färg affärer, typ mekonomen
3 vet inte
Postat: 21 oktober 2010, 16:15
av zankil1337
daveneos skrev:1.stänk skyddet kan du ta bort utan risk för några sladdar som påverkas
2.du andvänder en speciell fälgfärg som du kan köpa i diverse färg affärer, typ mekonomen
3 vet inte
ok tack

Postat: 21 oktober 2010, 16:42
av zankil1337
finns det någon bra och billig sida som säljer stickers och sånt för mopeder osv. min baotian är satt som fler färgad i registrerings beviset betyder detta att jag kan färga om den så länge de nya färgerna klassas som fler färgad utan att behöva om besiktiga den?
Postat: 21 oktober 2010, 17:37
av DanielSahlin
styla en baotian? fett onödigt!
Postat: 21 oktober 2010, 17:44
av zankil1337
DanielSahlin skrev:styla en baotian? fett onödigt!
vrf tycker du det?
Postat: 21 oktober 2010, 18:19
av DanielSahlin
slöseri med pengar + dem är otroligt fula orginal men ser ännu fattigare ut stylade
Postat: 21 oktober 2010, 18:19
av zankil1337
DanielSahlin skrev:slöseri med pengar + dem är otroligt fula orginal men ser ännu fattigare ut stylade
ok

Postat: 21 oktober 2010, 20:35
av Dredde
DanielSahlin skrev:styla en baotian? fett onödigt!
HAHA! Du är bara avundsjuk! Du fattar väl själv att om en stylad moped är fulare än sitt orginal så har stylaren misslyckats grovt? Nu sluta trycka ner på vår baotian stylare, Zankil, och håll käften om du inte har nåt bra att säga.
Det är ganska svårt att styla en classic genom att bara göra småsaker. Jag förstår inte riktigt vad du menar med kåpan under baklampan. Är det den där lilla smala saken? Om det är det så är det inte snyggt att bara ta bort den. Du får hitta på nåt att sätta där ist
Postat: 22 oktober 2010, 18:50
av zankil1337
Dredde skrev:DanielSahlin skrev:styla en baotian? fett onödigt!
HAHA! Du är bara avundsjuk! Du fattar väl själv att om en stylad moped är fulare än sitt orginal så har stylaren misslyckats grovt? Nu sluta trycka ner på vår baotian stylare, Zankil, och håll käften om du inte har nåt bra att säga.
Det är ganska svårt att styla en classic genom att bara göra småsaker. Jag förstår inte riktigt vad du menar med kåpan under baklampan. Är det den där lilla smala saken? Om det är det så är det inte snyggt att bara ta bort den. Du får hitta på nåt att sätta där ist
precis

aa det är den där lilla smala plast remsan som är under lamporna, har du nått förslag på hur man kan göra?
Postat: 22 oktober 2010, 20:02
av FläsketBrinner
DanielSahlin skrev:styla en baotian? fett onödigt!
håller fullständigt med!
de är redan nog heta original
tycker däremot att det är lite småkul att se vilken fruktansvärd agression alla på tsr visar mot varandra, vi kallas moppefuckos

Postat: 22 oktober 2010, 20:28
av daveneos
zankil1337 skrev:DanielSahlin skrev:styla en baotian? fett onödigt!
vrf tycker du det?
låt han styla sin boatian, tryck inte ner han bara för att han har en ''kina moppe''.
saker som gör den snyggare:
nudebar
slick däck
effektrör
svarta fälgar och nån snygg färg på moppen
ta bort b*gläppen
och stickers

du ska givetvis inte lägga ut så mycket pengar som allt jag skrev där, eftersom det troligtvis skulle kosta lika mycket som moppen kosta och fixa det på listan.

Postat: 22 oktober 2010, 20:48
av flaxxa
Går att få en Baotian Classic snygg för 1-2000 kronor bara.
Lackera den i någon/några snygga färger.
Att lackera alla kåpor och plasten på sidan i mattsvart eller i blanksvart, sen att lackera plasten under sadeln vit och vid 'knähuset'.
Ta bort framlyktan, skaffa en nudbar och en billig hastighetsmätare.
Höjningssats/göra en själv.
Om du går på ett praktiskt gymnasium tex eller arbetar som hantverkare så är det lätt att göra/få någon att göra det till en gratis och bra, samt ett sidostöd som passar till höjningen.
Dubbeloptik som Yamaha Aeroxs har, man sätter fast den i framkåpan och vänder upp och ner på halvljuset som ser ut som en glad jävla mun..
Ser så fult ut med en glad mun och två 'ögon' från dubbeloptiken

Sen ta bort bögläppen och göra ett nytt fäste till reg skylten.
Polera diverse saker osv, spackel har nog många liggande i garaget även om dom inte 'stylar' moppar ofta..
Postat: 22 oktober 2010, 20:57
av zankil1337
flaxxa skrev:Går att få en Baotian Classic snygg för 1-2000 kronor bara.
Lackera den i någon/några snygga färger.
Att lackera alla kåpor och plasten på sidan i mattsvart eller i blanksvart, sen att lackera plasten under sadeln vit och vid 'knähuset'.
Ta bort framlyktan, skaffa en nudbar och en billig hastighetsmätare.
Höjningssats/göra en själv.
Om du går på ett praktiskt gymnasium tex eller arbetar som hantverkare så är det lätt att göra/få någon att göra det till en gratis och bra, samt ett sidostöd som passar till höjningen.
Dubbeloptik som Yamaha Aeroxs har, man sätter fast den i framkåpan och vänder upp och ner på halvljuset som ser ut som en glad jävla mun..
Ser så fult ut med en glad mun och två 'ögon' från dubbeloptiken

Sen ta bort bögläppen och göra ett nytt fäste till reg skylten.
Polera diverse saker osv, spackel har nog många liggande i garaget även om dom inte 'stylar' moppar ofta..
finns det nån speciell färg man ska använda? och om man tar bort det styret som sitter på nu vart ska man sätta lampan då? mungot som konstruerade den satte ju lampan på styret

Postat: 22 oktober 2010, 21:19
av flaxxa
zankil1337 skrev:flaxxa skrev:Går att få en Baotian Classic snygg för 1-2000 kronor bara.
Lackera den i någon/några snygga färger.
Att lackera alla kåpor och plasten på sidan i mattsvart eller i blanksvart, sen att lackera plasten under sadeln vit och vid 'knähuset'.
Ta bort framlyktan, skaffa en nudbar och en billig hastighetsmätare.
Höjningssats/göra en själv.
Om du går på ett praktiskt gymnasium tex eller arbetar som hantverkare så är det lätt att göra/få någon att göra det till en gratis och bra, samt ett sidostöd som passar till höjningen.
Dubbeloptik som Yamaha Aeroxs har, man sätter fast den i framkåpan och vänder upp och ner på halvljuset som ser ut som en glad jävla mun..
Ser så fult ut med en glad mun och två 'ögon' från dubbeloptiken

Sen ta bort bögläppen och göra ett nytt fäste till reg skylten.
Polera diverse saker osv, spackel har nog många liggande i garaget även om dom inte 'stylar' moppar ofta..
finns det nån speciell färg man ska använda? och om man tar bort det styret som sitter på nu vart ska man sätta lampan då? mungot som konstruerade den satte ju lampan på styret

På min Baotian Classic så har jag Biltema färg och klarlack på kåporna, ganska bra, ingen rinning och inget damm osv.. var ett bra förarbete anser jag, skruvade bort fram kåporna, men lät resten vara kvar för att jag inte fick lös det :$
Nu tänkte jag på
http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=483 som man kan skaffa istället, om man väljer nudebar.
http://baotianforum.se/forum/viewtopic.php?f=30&t=3586 Guide hur man gör.. då kopplar du bara om så att Dubbeloptiken är halv/hellyset istället för lyktan på framkåpan.
Sen att lacka fälgarna gör en hel del..
Eller bara polera dom så det blir kromigt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21192
Poleringen kan du göra med fler saker..
Bromshandtagen, kicken, sidostödet/centralstödet, fälgarna?
Sen sportavgassystem så det ser snyggare ut, har beställt ett för 600 kr på 50% rea, ej ink. 99 kr frakt.
Finns säkert billigare begagnat.
Postat: 22 oktober 2010, 21:29
av zankil1337
flaxxa skrev:zankil1337 skrev:flaxxa skrev:Går att få en Baotian Classic snygg för 1-2000 kronor bara.
Lackera den i någon/några snygga färger.
Att lackera alla kåpor och plasten på sidan i mattsvart eller i blanksvart, sen att lackera plasten under sadeln vit och vid 'knähuset'.
Ta bort framlyktan, skaffa en nudbar och en billig hastighetsmätare.
Höjningssats/göra en själv.
Om du går på ett praktiskt gymnasium tex eller arbetar som hantverkare så är det lätt att göra/få någon att göra det till en gratis och bra, samt ett sidostöd som passar till höjningen.
Dubbeloptik som Yamaha Aeroxs har, man sätter fast den i framkåpan och vänder upp och ner på halvljuset som ser ut som en glad jävla mun..
Ser så fult ut med en glad mun och två 'ögon' från dubbeloptiken

Sen ta bort bögläppen och göra ett nytt fäste till reg skylten.
Polera diverse saker osv, spackel har nog många liggande i garaget även om dom inte 'stylar' moppar ofta..
finns det nån speciell färg man ska använda? och om man tar bort det styret som sitter på nu vart ska man sätta lampan då? mungot som konstruerade den satte ju lampan på styret

På min Baotian Classic så har jag Biltema färg och klarlack på kåporna, ganska bra, ingen rinning och inget damm osv.. var ett bra förarbete anser jag, skruvade bort fram kåporna, men lät resten vara kvar för att jag inte fick lös det :$
Nu tänkte jag på
http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=483 som man kan skaffa istället, om man väljer nudebar.
http://baotianforum.se/forum/viewtopic.php?f=30&t=3586 Guide hur man gör.. då kopplar du bara om så att Dubbeloptiken är halv/hellyset istället för lyktan på framkåpan.
Sen att lacka fälgarna gör en hel del..
Eller bara polera dom så det blir kromigt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21192
Poleringen kan du göra med fler saker..
Bromshandtagen, kicken, sidostödet/centralstödet, fälgarna?
Sen sportavgassystem så det ser snyggare ut, har beställt ett för 600 kr på 50% rea, ej ink. 99 kr frakt.
Finns säkert billigare begagnat.
tackar ^^ vad är det som är speciellt med sportavgassystem?
Postat: 22 oktober 2010, 21:32
av flaxxa
zankil1337 skrev:flaxxa skrev:zankil1337 skrev:
finns det nån speciell färg man ska använda? och om man tar bort det styret som sitter på nu vart ska man sätta lampan då? mungot som konstruerade den satte ju lampan på styret

På min Baotian Classic så har jag Biltema färg och klarlack på kåporna, ganska bra, ingen rinning och inget damm osv.. var ett bra förarbete anser jag, skruvade bort fram kåporna, men lät resten vara kvar för att jag inte fick lös det :$
Nu tänkte jag på
http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=483 som man kan skaffa istället, om man väljer nudebar.
http://baotianforum.se/forum/viewtopic.php?f=30&t=3586 Guide hur man gör.. då kopplar du bara om så att Dubbeloptiken är halv/hellyset istället för lyktan på framkåpan.
Sen att lacka fälgarna gör en hel del..
Eller bara polera dom så det blir kromigt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21192
Poleringen kan du göra med fler saker..
Bromshandtagen, kicken, sidostödet/centralstödet, fälgarna?
Sen sportavgassystem så det ser snyggare ut, har beställt ett för 600 kr på 50% rea, ej ink. 99 kr frakt.
Finns säkert billigare begagnat.
tackar ^^ vad är det som är speciellt med sportavgassystem?
Det är snyggare, och brukar ge ett skönare ljud.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14537
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19818 Köpte ett liknande, bara att ljuddämparen var i krom med något tryck på, så inget speciellt.
Men vad jag har läst så ger inte sportavgassystem någon prestanda på en 4-takt om du inte byter cylinder och sånt skit..
Du/ni får ursäkta att jag skriver som en kratta just nu, ramlade med moppen nyss och är lite skakis..
Postat: 23 oktober 2010, 00:20
av zankil1337
flaxxa skrev:zankil1337 skrev:flaxxa skrev:
På min Baotian Classic så har jag Biltema färg och klarlack på kåporna, ganska bra, ingen rinning och inget damm osv.. var ett bra förarbete anser jag, skruvade bort fram kåporna, men lät resten vara kvar för att jag inte fick lös det :$
Nu tänkte jag på
http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=483 som man kan skaffa istället, om man väljer nudebar.
http://baotianforum.se/forum/viewtopic.php?f=30&t=3586 Guide hur man gör.. då kopplar du bara om så att Dubbeloptiken är halv/hellyset istället för lyktan på framkåpan.
Sen att lacka fälgarna gör en hel del..
Eller bara polera dom så det blir kromigt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21192
Poleringen kan du göra med fler saker..
Bromshandtagen, kicken, sidostödet/centralstödet, fälgarna?
Sen sportavgassystem så det ser snyggare ut, har beställt ett för 600 kr på 50% rea, ej ink. 99 kr frakt.
Finns säkert billigare begagnat.
tackar ^^ vad är det som är speciellt med sportavgassystem?
Det är snyggare, och brukar ge ett skönare ljud.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14537
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19818 Köpte ett liknande, bara att ljuddämparen var i krom med något tryck på, så inget speciellt.
Men vad jag har läst så ger inte sportavgassystem någon prestanda på en 4-takt om du inte byter cylinder och sånt skit..
Du/ni får ursäkta att jag skriver som en kratta just nu, ramlade med moppen nyss och är lite skakis..
det är ingen fara sånt händer. gick det bra? ingen större skada?
Postat: 23 oktober 2010, 17:30
av flaxxa
zankil1337 skrev:flaxxa skrev:zankil1337 skrev:
tackar ^^ vad är det som är speciellt med sportavgassystem?
Det är snyggare, och brukar ge ett skönare ljud.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14537
http://www.twostroke.se/product.asp?product=19818 Köpte ett liknande, bara att ljuddämparen var i krom med något tryck på, så inget speciellt.
Men vad jag har läst så ger inte sportavgassystem någon prestanda på en 4-takt om du inte byter cylinder och sånt skit..
Du/ni får ursäkta att jag skriver som en kratta just nu, ramlade med moppen nyss och är lite skakis..
det är ingen fara sånt händer. gick det bra? ingen större skada?
Näe det är lugnt, var ute på en basketplan och åkte på snön för första gången, kommer till torr asfalt och fick fäste och åkte rakt in i staketet i typ 30 km/h bara, så vart lite skakis :p
Postat: 23 oktober 2010, 18:01
av Kiddee
Kolla in min stylade BOATIAN CLASSIC, jag har dock lagt ner MYCKET pengar men du kan ju välja några saker och göra, fråga gärna om du undrar något!
MVH kíddee

Postat: 23 oktober 2010, 18:01
av Kiddee
Postat: 23 oktober 2010, 18:01
av Kiddee
Postat: 23 oktober 2010, 18:01
av Kiddee
Postat: 23 oktober 2010, 18:12
av RoxxoR
Styla en kines är som att sminka en gris (A)
Postat: 23 oktober 2010, 19:52
av flaxxa
RoxxoR skrev:Styla en kines är som att sminka en gris (A)
Säger killen med en Peugeot Vivacity.
Den är så jävla ful att det inte finns, helt seriöst! SÅ JÄVLA FUL.
Och du är.. stolt över den? Den är dyrare än en Baotian, men har inte speciellt mycket bättre kvalité, men är *2 så dyr för att det är Peugeot..
För 1.500 kronor så kan du göra en Baotian Classic snygg, för 1.500 kronor så har du inte lyckats göra en Vivacity snyggare om du inte tänker modda om Aerox/slider/blabla kåpor så dom passar en Vivacity, men då har du trots allt passerat 2.000 stadiet.
Skulle jag få välja emellan en Vivacity -09 som är 'tjejkörd' eller en Classic -05 som har gått 500 mil, buskörd så hade det blivit Classicen helt klart, jag dyrkar inte Baotian på något sätt, men att folk klagar på att Baotian är så jävla ful men klagar inte på Vivacity som ser ut som en sprängd gris..
Sen verkar det som att du gillar Volvo 850 eller något sånt skit, ger ju dig stämpeln "Bonde som föredrar kända märken, men en skit ful modell, framför än en Kina sak som ser bättre ut"
Postat: 23 oktober 2010, 21:19
av zankil1337
en fråga om färgen. på registrerings beviset så måste det ju stå vilken/vilka färger mopeden har på mitt så står det fler färgad betyder det att jag kan färga om kåporna utan att jag behöver ombesiktiga den så länge den nya färgen också skulle klassas som fler färgad? finns det nån lag på vilka färger man inte får ha på fälgar/kåporna?
Postat: 23 oktober 2010, 23:10
av flaxxa
zankil1337 skrev:en fråga om färgen. på registrerings beviset så måste det ju stå vilken/vilka färger mopeden har på mitt så står det fler färgad betyder det att jag kan färga om kåporna utan att jag behöver ombesiktiga den så länge den nya färgen också skulle klassas som fler färgad? finns det nån lag på vilka färger man inte får ha på fälgar/kåporna?
Ingen kan veta vad för färg din moppe har om det står flerfärgad, det kan vara blått eller grönt, så ja, jag antar att du kan lacka om den sålänge det inte står "Flerfärgad gul-blå" tex, står det bara "Flerfärgad" så ska det inte vara något problem.
Sen så får du ha vilken färg du vill på kåporna TROR jag, bilarna får ha alla färger ju, så varför skulle inte en moppe?

Postat: 23 oktober 2010, 23:50
av Sockan
Den behöver inte vara samma färg som det står i typintyget.
Sen eftersom du klagar på Vivacityn ska jag här framföra några punkter..
Ingen av dem är speciellt snygga, enligt mig. Och vad du menar med att en 850 är ful får du fan förklara dig för! Enda negativa är att den har framhjulsdrift!
Varför väljer man kända märken framför kinaputtror? :
Det finns ett större utbud av reserv- och trimdelar och framförallt kvalitén, mer firmor som har bredare kunskap inom te.x peugeot motorn än baotians kina kopia. Och hur kan du göra en baotian fin med 1500 kr ? Du räknar kanske att polera variatorkåpan (dit pengarna räcker..) eller lacka om räknas som styling? Jag räknar styling runt 40-50 tusen. KVALITETS JOBB. Saker håller bättre på vivacityn eftersom att den är gjord i ett mer kvalitetsmaterial än baotian är. Därav priset,
Varför väljer så många baotian?
Jo, för att allt fler svenskar kommer ihåg hur det var "på sin tid" och att mopeder inte kostade lika mycket som de gör nu, vilket stämmer mycket riktigt men endå inte. det har med inflation att göra. Och vem hade inte valt något för 6000 istället för 12000 om man kunde? Om man endå tänkt köra original räcker sämre märken mer än väl. dessa brukar även gå lite snabbare eftersom att pluggarna nöts snabbare.
Sen att om du kunde välja mellan en tjejkörd 09 vivacity och en baotian från 05 som är buskörd 500 mil och du väljer baotian säger ju lite om din "Fanboy" attityd att allt du äger är bäst. Du kunde tatt vivacityn sålt den sen köpt din kinapuff och stylat den. Eller hur?
Och sen så: jag är inte fanboy av Peugeot. Inte alls, hade jag kunnat välja nu hade jag tagit en slider. (Minarelli och Yamaha) . Och allra helst en Rieju RRX.
Mvh Sockan
Postat: 24 oktober 2010, 08:41
av Kiddee
850 form är ful som fan och du, DET FINNS NÄSTAN ALLA DELAR TILL BAOTIAN SOM DT FINNS TILL VIVA ÄCKLIG FUL CITY!!
Gillar man 850 gillar man viva äcklig ful city, samma äckliga former!!
Postat: 24 oktober 2010, 10:48
av flaxxa
Sockan skrev:Den behöver inte vara samma färg som det står i typintyget.
Sen eftersom du klagar på Vivacityn ska jag här framföra några punkter..
Ingen av dem är speciellt snygga, enligt mig. Och vad du menar med att en 850 är ful får du fan förklara dig för! Enda negativa är att den har framhjulsdrift!
Varför väljer man kända märken framför kinaputtror? :
Det finns ett större utbud av reserv- och trimdelar och framförallt kvalitén, mer firmor som har bredare kunskap inom te.x peugeot motorn än baotians kina kopia. Och hur kan du göra en baotian fin med 1500 kr ? Du räknar kanske att polera variatorkåpan (dit pengarna räcker..) eller lacka om räknas som styling? Jag räknar styling runt 40-50 tusen. KVALITETS JOBB. Saker håller bättre på vivacityn eftersom att den är gjord i ett mer kvalitetsmaterial än baotian är. Därav priset,
Varför väljer så många baotian?
Jo, för att allt fler svenskar kommer ihåg hur det var "på sin tid" och att mopeder inte kostade lika mycket som de gör nu, vilket stämmer mycket riktigt men endå inte. det har med inflation att göra. Och vem hade inte valt något för 6000 istället för 12000 om man kunde? Om man endå tänkt köra original räcker sämre märken mer än väl. dessa brukar även gå lite snabbare eftersom att pluggarna nöts snabbare.
Sen att om du kunde välja mellan en tjejkörd 09 vivacity och en baotian från 05 som är buskörd 500 mil och du väljer baotian säger ju lite om din "Fanboy" attityd att allt du äger är bäst. Du kunde tatt vivacityn sålt den sen köpt din kinapuff och stylat den. Eller hur?
Och sen så: jag är inte fanboy av Peugeot. Inte alls, hade jag kunnat välja nu hade jag tagit en slider. (Minarelli och Yamaha) . Och allra helst en Rieju RRX.
Mvh Sockan
Att 850an är ful är sant
http://www.annonsera.se/images/00009/0/ ... urbo-1.jpg vart ser du något snyggt i den?
Men du verkar vara en fanboi till 850.
Vivacity har fan inte bättre kvalité än en Baotian om man sköter dom, Baotian lämpar sig lika bra för buskörning som Vivacity, om inte bättre.
Reservdelarna är dyrare till Vivacity än Baotian, och finns gott om trimdelar till Baotian också.
Okej femtonhundra kanske var lite 'underkill' men för en högre summa så får du fortfarande en finare Baotian än en Vivacity.
Sen om man stylar en moped för 40-50 tusen kronor så ÄR man störd om man inte drar in 100 tusen i månaden.
Självklart hade jag valt Vivacityn och sålt den, vilket jag inte tänkte på under tiden jag skrev, jag skulle inte kalla mig fanboi till Baotian direkt, hade gärna haft RRX jag med eller en Aerox, men jag tycker att det är korkat att slänga ut 10.000 kronor på en original moppe som man sedan vill styla för 10.000 kronor där
(personligt val), har fantiserat lite och dragit ihop saker som jag tycker skulle vara snyggt och hamnade lätt över 15.000 kronor
(TS), sedan lack, polera and so on.. Jag hade knappast orkat ha en Aerox original åkandes på, sen så är dom inte lite 'wanted' när man bor i Södertälje, har redan haft 3-4 stöldförsök på min Baotian i år, så undrar hur många jag skulle ha på en Aerox då.
Postat: 24 oktober 2010, 11:10
av Sockan
Dom som misslyckade att sno din baotian måste vara misslyckade i livet. det är EN kabel man drar isär, följ bara tändlåset.. den borde ligga under moppen där någonstans..
Och sen är 850'n är ruggigt fin bil till ett bra pris!
Så du menar att en kinaputtrare som är gjord av små taiwan barn på billig alluminium håller bättre kvalitet än något som är gjort i frankrike enligt europeisk standard för europeiska förhållanden är bättre ? "OK" I rest my case.
Och du har hamnat på helt fel forum om du tycker det är onödigt att styla för mycket pengar. Kolla te.x på Weckis gamla aerox. den gick lätt på 60k.
Många köper org moppar för betydligt mer än 10, brukar närma sig 16 -17 för de mesta om du ska ha en nyare. Och ja, visst är det bra att det kostar 15k? Hur kul hade det varit om du hade haft 100k och gjort klart den på en vecka?

Det är det som är hälften av det roliga, samla ihop till vassare och snyggare grejjer, modda kåporna för att få till den där extra looken o.s.v.

Postat: 24 oktober 2010, 11:19
av Kiddee
hahahaahahah sockan det är roligt att läsa dina idiotiska kommentarer, dummare för varje gång, Keep it up man

Postat: 24 oktober 2010, 13:09
av Sockan
Beror på vad du menar med idiotiska, när man försöker förklara för någon inhemsk bonde att baotian har sämre kvalitet än peugeot , eller bara att du inte fattar vad jag skriver?
Att gämföra en baotian med en peugeot är som att gämföra (stavning?) en SAAB med en porsche.
Postat: 25 oktober 2010, 11:29
av daveneos
Sockan skrev:Dom som misslyckade att sno din baotian måste vara misslyckade i livet. det är EN kabel man drar isär, följ bara tändlåset.. den borde ligga under moppen där någonstans..
Och sen är 850'n är ruggigt fin bil till ett bra pris!
Så du menar att en kinaputtrare som är gjord av små taiwan barn på billig alluminium håller bättre kvalitet än något som är gjort i frankrike enligt europeisk standard för europeiska förhållanden är bättre ? "OK" I rest my case.
Och du har hamnat på helt fel forum om du tycker det är onödigt att styla för mycket pengar. Kolla te.x på Weckis gamla aerox. den gick lätt på 60k.
Många köper org moppar för betydligt mer än 10, brukar närma sig 16 -17 för de mesta om du ska ha en nyare. Och ja, visst är det bra att det kostar 15k? Hur kul hade det varit om du hade haft 100k och gjort klart den på en vecka?

Det är det som är hälften av det roliga, samla ihop till vassare och snyggare grejjer, modda kåporna för att få till den där extra looken o.s.v.

1. vivacity är bättre och snyggare än boatian.
2. De flesta delar på de flesta mopeder görs i asien, eftersom det är billigare att tillverka där, så vivacityns delar är gjorda och säkert i hopsatta i asien.
3. 850 är inte snygg men det är en bra bil till ett bra pris, så inget och klaga om där.
4. 60k är ganska onödigt och styla för att styla snyggt kan gå mycket billigare men inte 1500. t.ex. min Neos den har inte blivit så snygg än, jag köpte den för 4700 och köpt delar för ca 5000, ska lacka kanske ca 1000(hemma)+ lite mer småsaker, det kommer gå på kanske 12000 och då kommer jag ha en ganska snygg moppe så man behöver inte lägga ut 60000 på en moped för att styla den.

Postat: 25 oktober 2010, 15:56
av Sockan
Motorn står det made in france på på speedfighten. Iallafall på min 02:a.
Sen så har jag itne sagt det, men han tycker man är dum i huvudet om man läger ut mycket pengar på styling. Då visade jag ett "skräckexempel" på en sjukt vässad och extremt påkostad aerox som stolt fanns en gång i tiden här på forumet.
