Min aerox e svårstartad:(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adam-nyberg
Varnad

Min aerox e svårstartad:(

Inlägg av adam-nyberg »

Nu e de så att min aerox 08 ha blivit svårtstartade efter att jag laggt på trim, den har trimrör, lättare vikter , ny variator , dragen v-ring, och 17,5mm fögg, Den starta bra förut men när ja la på de för 3 veckor sen ha den blivit seg att starta. De tar typ 8 kickar och sen startar den och går 3 s på tomgång och dör, sen kickar ja igen och då e de lika dant , sen går den typ 5s och sen så går den igång helt (första problemet), men om jag gasar iväg och släpper gasen dör den , och jag måste kicka typ 2 gånger och låta den stå typ 30 s i tomgång( andra pr.. ) , sen funkar den finfint ,

Vet nån hur jag kan lösa de första och de andra problemet'??
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Det första jag skulle byta var tändstiftet (om du inte reda gjort det) kanske är stiftet dåligt och kanske du också behöver ett annat värmetal på detta efter att du lagt på trim. När du plockat av tändstiftet ser du snabbt om detta är vitt, svart eller brunt på stiftets elektroder. Är det vitt har du för mager blandning, svart är blandningen för fet och är det brunt är blandningen bra. Men om inte kan du prova att justera blandningen med luftskruven på förgasaren, om detta inte fungerar kan det bli nödvändigt att byta huvudmunstycket i förgasaren.

Sedan skulle jag kollat att det är tätt överallt så det inte drar tjuvluft någonstanns. Ett enkelt sätt är att köpa startgas och spruta runt cylinderfot, topplock och förgasarinsug medan motorn är i gång. Ändras varvtalet då upp eller ned drar den tjuvluft. En motor som drar tjuvluft kan bli ordentligt trögstartad.
:wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Du borde byta till ett kallare stifft. Jag har inte orkat gjort det än men ska till veckan. Om du har t.e.x CR7EB nu, så ska du byta till CR8EB. Sen ska det tydligen kunna hjälpa att byta reeds. Lr hela membranet. Men du borde klara dig med att byta stifft. Köp kanske ett lite störe insug eftersom du har 17,5 förgasare. Så får du ut lite extra effekt. Inte mkt, men det är ngt :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Låst