Det är det som kan vara ett stort problem, man ska ju lätt kunna komma åt knappen vid behov samtidigt som den inte får synas i ögonen hos Börje Batong. Men jag har sett ett ganska hyfsat ställe någonstanns där de hade satt den under främre delen på sadlen genom morra hål i kåpan där.
På min PGO- T-rex jag hade tidigare fanns ett smart ställe. Det fanns en knapp det stod "Passing" på och om man tryckte på den knappen så bröt den strömmen på hela moppen så den inte gick starta. Jag utnytja denna knappen att koppla blackboxen i stället.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
jo jag såg det på en polares moppe XD jävligt smart ställe att sätta knappen på men jag fundar på vad jag ska göra på min för det är moppe meet här på freda och vill ha det för stäklihet skulle
Vet inte om detta går men på Z kåpan så sitter du ju ett nät original, om man kan ta bort limmet från ena sidan där så den fungerar som en dörr som man bara kan öppna till och där innanför kan man ju ha knappen. Vet ju inte om det fungerar men man borde kunna göra det ganska snabbt och jag tror ingen polis kollar där?
om du sätter dig på din moped och liksom pillar emellan ett finger mellan styr och benkåpan så finns det (iaf på vivacity) en liten springa/lucka som man kan få ned eller upp fingert i alltså mellanrummet mellan ben och styrkåpa.. svårt att förklara :S
jag vet de smartaste stället för knappen den ska vara i styret så du kan trycka från sidan av styret genom hantaget skärbort en lite bit från hantagen så du kan vicka upp den och så ahr du knappen I Styret
svantessonn skrev:Vet inte om detta går men på Z kåpan så sitter du ju ett nät original, om man kan ta bort limmet från ena sidan där så den fungerar som en dörr som man bara kan öppna till och där innanför kan man ju ha knappen. Vet ju inte om det fungerar men man borde kunna göra det ganska snabbt och jag tror ingen polis kollar där?
precis vad jag tänkte!
men får jag fråga varför man kör med blackbox?
kan va smart och ha det i storstan men inte på landet. hade det på min förra neos (förra ägaren hade satt på det), och den gjorde 58km/h och 52km/h med blackboxen på.
man märker ju när den stryper, så om polisen tänker så fattar han nog att det sitter en blackbox på
svantessonn skrev:Vet inte om detta går men på Z kåpan så sitter du ju ett nät original, om man kan ta bort limmet från ena sidan där så den fungerar som en dörr som man bara kan öppna till och där innanför kan man ju ha knappen. Vet ju inte om det fungerar men man borde kunna göra det ganska snabbt och jag tror ingen polis kollar där?
precis vad jag tänkte!
kan va smart och ha det i storstan men inte på landet. hade det på min förra neos (förra ägaren hade satt på det), och den gjorde 58km/h och 52km/h med blackboxen på.
man märker ju när den stryper, så om polisen tänker så fattar han nog att det sitter en blackbox på
Jag har haft ett par mopeder i original som accar med gämt och bra upp till 50 km sedan bara tvärstannar moppen i denna hastighet. Man känner att den vill mer men originalstrypningen sätter stopp. Det är ju samma sak med black-box! Så det är klart att man märker när den stryper, det gör ju originalstypningen i CDI-boxen också.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
precis vad jag tänkte!
Jag har haft ett par mopeder i original som accar med gämt och bra upp till 50 km sedan bara tvärstannar moppen i denna hastighet. Man känner att den vill mer men originalstrypningen sätter stopp. Det är ju samma sak med black-box! Så det är klart att man märker när den stryper, det gör ju originalstypningen i CDI-boxen också.
kanske man gör, aldrig kört en helt original moped