Svårstartad Speedfight 2

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Svårstartad Speedfight 2

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar :( . Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Tänkte också på en sak om det möjligt viss kunnde vara bättre att köra med 98okta, då jag har hört att den är mer explosiv. Dok vet jag ej om det är sant?
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

Jag tror inte det gör någon skillnad om man kör på 95 lr 98 när det gäller moppar. Men däremot för större motorer med högre effekt tror jag att det kan ge något extra.
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

Okej då kan jag ju i alla fal utesluta det Tack!
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

Tjena, jag har en speedfight 2 som har börjat exakt likadant, startar direkt när man öppnar hålet till trotteln å häller i ngr droppar bensin(eller startgas) men annars går den inte alls:p jag har nu kommit fram till att min förgasarkopp läcker så att bensinen innuti dunstar medans den står, därav att den är svårstartad för att den måste pumpa fram bensin först. så jag ska beställa en ny fugg nu, då orginalkoppen kostar mer än vad en ny trimmfugg kostar:p
viktors1994
Svårstartad skrothög

Re: Svårstartad Speedfight 2

Inlägg av viktors1994 »

Speedfighter nr 1 skrev:Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar :( . Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR :)
Gör rent förgasaren och luftfiltret.
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

viktors1994 skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar :( . Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR :)

Nja det var när jag gjorde rent luftfiltret som den blev sån här, men jag får la ta och plocka isär förgasaren och se om det är någon skit i den.
viktors1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av viktors1994 »

Speedfighter nr 1 skrev:
viktors1994 skrev:

Nja det var när jag gjorde rent luftfiltret som den blev sån här, men jag får la ta och plocka isär förgasaren och se om det är någon skit i den.
Gör rent de igen då och ha på luftfilter olja
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

har du bytt munstycke?! byt upp ca 10 storlekar vid byte till "öppet" luftfilter! Om du byter tillbaka till vanliga luftburken kommer den gå galant ;)
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Kontakt:

viktors1994 skrev:
Speedfighter nr 1 skrev:
viktors1994 skrev: Gör rent förgasaren och luftfiltret.

Gör rent de igen då och ha på luftfilter olja
Vad är det för sortsolja var kan man köpa det? Vad gör luftflter olja?
mxkillen
Elmoped

Inlägg av mxkillen »

air filter oil, finns att köpa på biltema, eller någon mc/cross affär.
IntrozaN
Elmoped

Inlägg av IntrozaN »

När du ändrar luftfilter/ tar bort det helt så ändras även proportionerna för luft och bensin vilket gör att du måste byta munstycken i förgasaren och helst skruva lite på luftskruven. Annars får du testa manuell choke.
Låst