Gör rent förgasaren och luftfiltret.Speedfighter nr 1 skrev:Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar. Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR
viktors1994 skrev:Gör rent förgasaren och luftfiltret.Speedfighter nr 1 skrev:Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar. Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR
Gör rent de igen då och ha på luftfilter oljaSpeedfighter nr 1 skrev:viktors1994 skrev:Gör rent förgasaren och luftfiltret.Speedfighter nr 1 skrev:Tjenna, jag har en peugeot Speedfight 2 -06 med ett öppet luftfilter och den har fått en dålig vana med att var svår startad när den har stått i ungefär 5-6 timmar. Så jag undrar har denna model inspruting eller har den någon sorts automatisk choke som kan vara paj?. Den startar as lätt om man bara ger den lite start gas. Har ni någon idee om vad som kan vara fel. Tar emot alla tips som ni kan komma på. TACKSAM FÖR SVAR
Nja det var när jag gjorde rent luftfiltret som den blev sån här, men jag får la ta och plocka isär förgasaren och se om det är någon skit i den.
Vad är det för sortsolja var kan man köpa det? Vad gör luftflter olja?viktors1994 skrev:Gör rent de igen då och ha på luftfilter oljaSpeedfighter nr 1 skrev:viktors1994 skrev: Gör rent förgasaren och luftfiltret.
Nja det var när jag gjorde rent luftfiltret som den blev sån här, men jag får la ta och plocka isär förgasaren och se om det är någon skit i den.