Bytt avgasrör, fungerar inte överhuvudtaget!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
kentakagge
Elmoped

Bytt avgasrör, fungerar inte överhuvudtaget!

Inlägg av kentakagge »

Tjena,

Har en Yamaha Aerox 06- som jag precis köpt ett LeoVince ZX-R som jag sedan har monterat på. Sen kom alla problemen... Jag får inte moppen att varva! Den är sjukt, sjukt, sjukt seg i starten, sen går den upp i 30 och stannar där... Bara rullar fram liksom.

Har bytt vikter, kopplingsfjädrar, förgasaren har jag gjort rent, munstycken allt från 66 uppåt 95 är testat och 95 va alldeles för mycket, har justerat med nålen en massa men inget resultat. Packboxarna och liknande är det inget fel på alls och det är smäcktätt i utblåset och ändå kan jag inte få den att gå...
Bytte tillbaka till originalröret och då gjorde den 75 km/h på mätaren och accelererar som ett skott...
Varför kan jag inte få effektröret att funka med moppen min?

Någon som kan hjälpa mig?

PS. Har lämnat in den hos de som meckar med trim och inte ens dom kunde förstå va*** det är som är fel.
adam-nyberg
Varnad

Inlägg av adam-nyberg »

Kan kanske va de att du inte gtagit bort alla strypningar i trimröret.... Jag har ett dopple s3r och tog bort strypningen mynningen och den gick bara 30 , sen visade deet sig att de fanns en strypning i ljuddämparen ... Nu går den 80 (: Så testa att ta av ljudämparen och kör ifalll den går bättre då så öppna den och ta bort strypningen där inne
kentakagge
Elmoped

Inlägg av kentakagge »

Det har jag iofs inte kollat, men jag tror inte att det ska vara 2 strypningar i ZX rören, det har jag aldrig hört från de som köpt det...
Men iofs så kan jag ju testa att skruva bort den, men då lär grannarna inte bli så glad hehe! :twisted:

Tack för svar iaf, hoppas på fler teorier som kan hjälpa mig att få moppen rulla! :)
kentakagge
Elmoped

HJÄLP!

Inlägg av kentakagge »

Snälla, mer svar!
Ingen annan som har en aning om vad som är fel?
Jibe
Varnad

Inlägg av Jibe »

vissa moppar kan ju behöva lite motstånd i röret, vet att en kompis som hade en benlli hade det problemet, kanske är det?
kentakagge
Elmoped

Inlägg av kentakagge »

har svårt att tro det, vanligtvis drar du pluggen i ett effektrör annars får du inte ut någon vidare effekt ur det... så det tror jag faktiskt inte att det är
Jibe
Varnad

Inlägg av Jibe »

han hade köpt ett effektrör till sin och drog pluggen i den, den gick skit sen. men sen va det inget bra rör heller,
Låst