Hej!
Jag vill trimma min moped ungefär 5 km, Jag får inte trimma och vill därför bara göra det 5 km,
Jag har direkt insprut så det fungerar inte med en fartbeghränsare.
Någon som vet om jag kan byta variator vikt eller hur ska jag göra?
Faajjliip skrev:okeeej, om jag byter förgasar vikter då?
Finns tyvärr inget som heter förgasarvikter Du är ny på mopeder va?:) Tror du syftar på munstycke, men om du har kompisar som har moped så kan du alltid fråga dom ´´hur man drar v-ringen´´:) då går den ungefär 7-10 km/h snabbare, om dom inte vet kan du annars läsa guide här på forumet:)
Faajjliip skrev:haha aah, Men det stod förgasar vikter, :p
Kan ju göra det, min kompis drog variartor ringen och den gick i 70 då..
Vet hur man drar den!
Bra det Dra v-ringen och kom sen tillbaka och säg hur det gick
Många hävdar bestämt att man får sämre acc när man tar bort V-ringen, men det är inte ngt som jag hitäntills märkt när jag gjort det på mina moeder jag haft. Men när man drar V-ringen och man får sämre acc kan man alltid byta till lättare variatorvikter för att kompesera förlusten av acc.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Mura skrev:lånar lite. får mopeden sämre acc om man drar v-ringen?
Det är olika från moped till moped. Jag fick lite sämre acc plus att moppen blev lite svagare i uppförsbackar. Men byt ner ett gram i vikter så blir det bra
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Kan ju kanske gå lite snabbare om du gör så att moppen väger mindre ? Men jag har ju ingen aning om dte hjälper :p Strippa elen eller nåt Och då åker du inte dit på trimm heller
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
RacingTobbe skrev:Kan ju kanske gå lite snabbare om du gör så att moppen väger mindre ? Men jag har ju ingen aning om dte hjälper :p Strippa elen eller nåt Och då åker du inte dit på trimm heller
Ett vanligt sätt är att maxa accet på bilar i racin-sammanhang är att man ändrar så att man får högre förtändning. Man ställer tändningen så att den tänder något tidigare än den ska och då får man bättre drag i accet. men absolut inte hälsosamt för motorn i längden. Det borde säkert funka på moppar också.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
om det är en v-bricka som på peugeot kan du lägga in små brickor under den där du skruvar åt skruvarna så går den ca 5-7kmh (beror på tjockleken av brickor)
RacingTobbe skrev:Kan ju kanske gå lite snabbare om du gör så att moppen väger mindre ? Men jag har ju ingen aning om dte hjälper :p Strippa elen eller nåt Och då åker du inte dit på trimm heller
viktförlust medför inte toppfart på något vis, mindre vindmotstånd = mindre objekt som färdas resulterar i högre toppfart
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
runners skrev:Många hävdar bestämt att man får sämre acc när man tar bort V-ringen, men det är inte ngt som jag hitäntills märkt när jag gjort det på mina moeder jag haft. Men när man drar V-ringen och man får sämre acc kan man alltid byta till lättare variatorvikter för att kompesera förlusten av acc.
bara fått bättre acc på mina
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
På många mopeder sitter för små huvudmunstycken som original. Genom att byta detta till 1-3 nr större kan du redan där åstankomma 5 -km. På en del mopeder är kylningen i original alldeles för dålig, byta till ventilerad kopplingklocka, bättre kylfläkt i variatorn, kylningen är mkt viktigare än vad folk tror i allmänhet. För hög varme kan vara en stor effekttjuv. Det finns till och med bättre cylinderkylfläkt att köpa.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
viktförlust medför inte toppfart på något vis, mindre vindmotstånd = mindre objekt som färdas resulterar i högre toppfart
runners skrev:Det finns sätt att öka hastigheten med 5-km.
På många mopeder sitter för små huvudmunstycken som original. Genom att byta detta till 1-3 nr större kan du redan där åstankomma 5 -km. På en del mopeder är kylningen i original alldeles för dålig, byta till ventilerad kopplingklocka, bättre kylfläkt i variatorn, kylningen är mkt viktigare än vad folk tror i allmänhet. För hög varme kan vara en stor effekttjuv. Det finns till och med bättre cylinderkylfläkt att köpa.
Han sa ju att han hade direktinsprut. Då är det väll inga munstycken??
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Hoppas att du skojar med att viktförlust inte påverkar... det är väll ganska klart att om man tar bort så mycke som möjligt så axxar den bättre...