Sida 1 av 1

Multivariator Aerox

Postat: 22 september 2010, 13:59
av Putteeee
Vad behöver bytas vid köp av multivariator? En polare sa att man behöver köpa ny rem,koppling,variatorkåpa med hål, men det känns lite onödigt tycker jag så vad säger ni?

Har förresten
Stage 6 pro replica urpluggat
17,5 förgasare
Bytta kopplingsfjädrar
Bytta vikter
Bytt munstycke
Sportluftfilter

Postat: 22 september 2010, 13:59
av andersjohansson93
du behöver inte byta någonting,

Postat: 22 september 2010, 14:01
av Putteeee
andersjohansson93 skrev:du behöver inte byta någonting,
Ok för han sa att variatorn kunde smälta för att det skulle bli för varmt utan variator med hål och att remmen skulle slitas skitmycket

Postat: 22 september 2010, 14:02
av andersjohansson93
skitsnack, kört med min hur länge som helst, inga problem alls, hanhar spelat ett spratt med dig eller så kan han ingenting.

Postat: 22 september 2010, 14:04
av Putteeee
andersjohansson93 skrev:skitsnack, kört med min hur länge som helst, inga problem alls, hanhar spelat ett spratt med dig eller så kan han ingenting.
aa för tyckte det kändes lite onödigt att byta allt de när dom flesta inte har bytt allt det

Postat: 22 september 2010, 14:04
av andersjohansson93
ja du behöver verkligen inte byta någonting

Postat: 22 september 2010, 14:06
av Putteeee
andersjohansson93 skrev:ja du behöver verkligen inte byta någonting

Fattade det själv men tack för hjälpen

Postat: 22 september 2010, 14:11
av erkan94
om du fattade det själv hade du inte behövt fråga ;)

Postat: 22 september 2010, 14:37
av Putteeee
erkan94 skrev:om du fattade det själv hade du inte behövt fråga ;)
Men ville vara säker eftersom han sa att man behövde byta massa andra saker och han e mer kunnig än mig eller inte :shock:

Postat: 23 september 2010, 21:48
av DanielSahlin
HAHA! Din kompis verkar inte kunna mycket om moppar '' variatorn kan smälta för att det blir så varm '' XD :lol:

Postat: 23 september 2010, 21:53
av Jetforce_Dahlin
Kan tänka mig vad kul det skulle vara om det verkligen funkade så xD

*ute och åker med kompisarna*
*En kompis saktar in, sen hörs*
"F****n, nu smälte min variator igen!!!"
xD

Men nej, det kan verkligen inte hända :P

Postat: 23 september 2010, 22:24
av runners
Putteeee skrev:
andersjohansson93 skrev:du behöver inte byta någonting,
Ok för han sa att variatorn kunde smälta för att det skulle bli för varmt utan variator med hål och att remmen skulle slitas skitmycket
Ha hahahahaha det var så länge sedan jag hört något så dumt att jag glömt bort när det var.

Nä variatorn smälter inte samman till en liten klump och remmen slits inte i heller. Men visst man får bättre kylning med en bättre kopplingsklocka, Det kan göra sitt. Men så klart inte nödvändigt.

Postat: 24 september 2010, 07:32
av Putteeee
runners skrev:
Putteeee skrev:
andersjohansson93 skrev:du behöver inte byta någonting,
Ok för han sa att variatorn kunde smälta för att det skulle bli för varmt utan variator med hål och att remmen skulle slitas skitmycket
Ha hahahahaha det var så länge sedan jag hört något så dumt att jag glömt bort när det var.

Nä variatorn smälter inte samman till en liten klump och remmen slits inte i heller. Men visst man får bättre kylning med en bättre kopplingsklocka, Det kan göra sitt. Men så klart inte nödvändigt.
Han e lite störd han har tydligen hört de av sina moppekompisar och han har fösökt att övertala mig med att man behöver byta allt i hela variatorn annars går det åt *elvete men beställde bara multivariatorn nu så det blir nog bra :D

Postat: 24 september 2010, 08:58
av flääck
andersjohansson93 skrev:du behöver inte byta någonting,
precis jag har multivariator och det enda jag gorde var att byta vikter :wink: (behöver man dock inte göra) 8)