Tjena. Jag är inte i behov av det över huvud taget. Men kan vara bra/kul att veta. Har sett att många får tips att använda startgas. Hur använderman det? Och hur funkar det? Vad är det som händer licksom
Tacksam för seriösa svar
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jetforce_Dahlin skrev:Tjena. Jag är inte i behov av det över huvud taget. Men kan vara bra/kul att veta. Har sett att många får tips att använda startgas. Hur använderman det? Och hur funkar det? Vad är det som händer licksom
Tacksam för seriösa svar
stargasen sprutar du in i luftfiltret oma du har luftburk så plockar du bort luftburken och sprutar in direkt i förgasaren, gasen är mer lättantändlig än bensin så moppen startar enklare+ att den tar sig in i cylindern ifall moppen inte startar kan du ju kolla om den startar m hjälp av startgas ifall bensinen inte tar sig genom förgasaren.
Senast redigerad av zvynx den 19 september 2010, 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Jetforce_Dahlin skrev:Tjena. Jag är inte i behov av det över huvud taget. Men kan vara bra/kul att veta. Har sett att många får tips att använda startgas. Hur använderman det? Och hur funkar det? Vad är det som händer licksom
Tacksam för seriösa svar
stargasen sprutar du in i luftfilter alt. plockar bort luftburken och sprutar in direkt i förgasaren, gasen är mer lättantändlig än bensin så moppen startar enklare+ att den tar sig in i cylindern.
Aha ok Men blir det inte dåligt för motorn då? Med luft/bränsle-blandningen?
Tacksam för seriösa svar
stargasen sprutar du in i luftfilter alt. plockar bort luftburken och sprutar in direkt i förgasaren, gasen är mer lättantändlig än bensin så moppen startar enklare+ att den tar sig in i cylindern.
Aha ok Men blir det inte dåligt för motorn då? Med luft/bränsle-blandningen?
nej , det tror jag inte , gasen innehåller ju syre också satt..
Man kan även använda startgas till att söka efter tjuvluft! Tex om sprejjar lite vid insuget och moppen varvar mer för några sekunder. = Så drar den tjuvluft där nånstans pga tex att det inte sitter tätt eller om det är nån spricka eller ett hål!
JOhan1 skrev:Man kan även använda startgas till att söka efter tjuvluft! Tex om sprejjar lite vid insuget och moppen varvar mer för några sekunder. = Så drar den tjuvluft där nånstans pga tex att det inte sitter tätt eller om det är nån spricka eller ett hål!
ok, tack tack
Tacksam för seriösa svar
insuget, där luftfiltert sitter, du sprutar in så cylindern fylls, par seckunder sen kickar du lätt utan att dra i gashandtaget.
Det är en gas som är extermt lättantändlig.
fan vad folk skrev snabbt idag:P precis inga inlägg hehe
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
som någon över skrev, det sprängs som fan, hade en full startgas flaska som jag la i en eld och vedklabbar flög tiotals meter bort
Haha ok, låter värt att prova ngn gång Vad kostar en flaska då?
Ja om man inte bryr sig om miljön och framtid, så såklart.
iaf 50kr på biltema
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
JagHarEnDerbi skrev:Varva inte moppen med startgas för länge om den inte får bensin för startgas smörjer inte!
Förmodar inte folk använder det som drivmedel, men rätt i det har du.