
Det är ju ett alternativ, annars är det ju bara att man slipar ur gaffelkronan där den nyper åt så att gaffelbenen har möjligheten till att sänka dem ända ner till bottnen ifall man så vill. Bända upp utrymmet där skruven nyper åt och sedan bara sänka dem till den höjd man vill och sedan bara skruva åt igen. Känns som om det blev lite rörigt!bensinskalle skrev:Om du nu verkligen ska sänka gaffeln får du plocka isär den och ta ur fjädern/ fjädrarna, vet inte om de sitter i båda gaffelbenen på aerox...
Sen får man byta fjädern eller korta den ( kapa ). De är då ganska viktigt att du ser till och har i rätt mängd olja efteråt, om inte lite extra, för att gaffeln inte ska bli mjuk och slå igenom....
Kirurgen, du inser väl att denna tråd aär 2 år gammal?Kirurgen skrev:Det är ju ett alternativ, annars är det ju bara att man slipar ur gaffelkronan där den nyper åt så att gaffelbenen har möjligheten till att sänka dem ända ner till bottnen ifall man så vill. Bända upp utrymmet där skruven nyper åt och sedan bara sänka dem till den höjd man vill och sedan bara skruva åt igen. Känns som om det blev lite rörigt!bensinskalle skrev:Om du nu verkligen ska sänka gaffeln får du plocka isär den och ta ur fjädern/ fjädrarna, vet inte om de sitter i båda gaffelbenen på aerox...
Sen får man byta fjädern eller korta den ( kapa ). De är då ganska viktigt att du ser till och har i rätt mängd olja efteråt, om inte lite extra, för att gaffeln inte ska bli mjuk och slå igenom....
Kirurgen