gilera smt hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
haampish
Svårstartad skrothög

gilera smt hjälp!

Inlägg av haampish »

tjena tjena! idag skulle jag o nåra kompisar tagga o gymma så vi drog till simhallen där vi skulle gymma. när vi kommer dit får vi ett jävla bemötande av några utlänningar som säger att dom ska slå sönder våra moppar,men vi sket i de så vi gick in ist. när vi kommer ut igen så syns det inget på mopparna men när jag kör iväg så går den skitrisigt , så ja börjar kolla alla slangar o då ser jag att dom har ryckt ur den genomskilniga slangen som går från flotören och in i vevhuset.ja stoppar tillbaka den men den går fortf skit:S

så nu till min fråga: nån som har någon koll va som kan ha hänt? alla slangar sitter på men har inte skruvat upp o kollat in i skiten. det är en gilera smt 05 med gamla motorn.(om det gör någon skillnad så stog den ute i regnet.)

Snälla hjälp?!
Bud3r
Elmoped

Re: gilera smt hjälp!

Inlägg av Bud3r »

haampish skrev:tjena tjena! idag skulle jag o nåra kompisar tagga o gymma så vi drog till simhallen där vi skulle gymma. när vi kommer dit får vi ett jävla bemötande av några utlänningar som säger att dom ska slå sönder våra moppar,men vi sket i de så vi gick in ist. när vi kommer ut igen så syns det inget på mopparna men när jag kör iväg så går den skitrisigt , så ja börjar kolla alla slangar o då ser jag att dom har ryckt ur den genomskilniga slangen som går från flotören och in i vevhuset.ja stoppar tillbaka den men den går fortf skit:S

så nu till min fråga: nån som har någon koll va som kan ha hänt? alla slangar sitter på men har inte skruvat upp o kollat in i skiten. det är en gilera smt 05 med gamla motorn.(om det gör någon skillnad så stog den ute i regnet.)

Snälla hjälp?!
dom har inte bara varit o skruvat på förgasarn eller något?
Användarens profilbild
haampish
Svårstartad skrothög

Inlägg av haampish »

kan dom myckeväl har gjort, men menar ja kmr nt över 10 och så grovt fel kan den väll inte gå om den bara är felinstäld?
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

haampish skrev:kan dom myckeväl har gjort, men menar ja kmr nt över 10 och så grovt fel kan den väll inte gå om den bara är felinstäld?
hmm, nja då är det kanske något mer..
Användarens profilbild
haampish
Svårstartad skrothög

Inlägg av haampish »

har du nån aning vad det kan va?
Bud3r
Elmoped

Inlägg av Bud3r »

haampish skrev:har du nån aning vad det kan va?
det enda jag kommer på just nu är förgasaren, men det finns säkert någon mer kunnig än mig som kan svara på det
Användarens profilbild
haampish
Svårstartad skrothög

Inlägg av haampish »

ok tack iaf men somsakt ja skulle inte kunna tänka mig det men får väll testa.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

hur går den skit ?
en sak som vi gjorde på moppar i min skola det var choken
den har du kollat vha ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
haampish
Svårstartad skrothög

Inlägg av haampish »

asså den typ blödrar / dör o hur menar du med vha? :)
inte jättebra på moppar :)
Låst