hejsan jag fick en Derbi drd pro 09 igår av min pappa, men jag undrar hur man gör när man ska växla jag tycker det är jätte krongligt har nån något tips hur man lär sig?!?!
andreasladberg skrev:hejsan jag fick en Derbi drd pro 09 igår av min pappa, men jag undrar hur man gör när man ska växla jag tycker det är jätte krongligt har nån något tips hur man lär sig?!?!
mvh
öva ;P öva ger färdighet säger man ju, bara att starta den, hålla in kopplingen, sätta i 1,a sen gasa iväg, glöm inte att parrera mellan koppling och gas
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Jag hade också lite problem i början, alla jag känner med mopeder med växlar hade också problem. Min pappa hjälpte mig dock.
I början brukade jag ge moppen lite fart med ena foten innan jag släppte kopplingen, det blir mycket lättare då. Sen fick man känslan för det och nu känns det naturligt att starta.
Fan skitsvårt å köra växlat första gångerna ju men man lär sig rätt snabbt
Karlberg1011 skrev:Ofta man bara får en Derbi drd pro 09 en dag
Är väll inte helt ovanligt att folk får sina moppar av föräldrarna ändå?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Hade också problem att komma iväg med min Drac när fick den. Så jag började testa min kompis MT5, den tyckte jag var mycket lättare att växla med så när jag hade lärt mig köra hans moppe så testade jag med min igen och då tog det inte lång tid innan jag fick till det hela tiden =P