Aerox luftfilter, hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
RoxxTobb
Elmoped

Aerox luftfilter, hjälp!

Inlägg av RoxxTobb »

Hej jag har en aerox med effektrör(Hebo) jag vill ha luftburken kvar men jag vill sätta något på insuget typ innan luftburken vad ska jag ha det får inte vara för tjock

Andledningen att jag vill ha luftburken kvar är för det låter så hemskt mkt annars ;) hjälp mig :D
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Kan du skriva lite mer lättförståeligt? Förstår inte vad som är problemet.. Vill du byta till en mindre luftburk???????????
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Ledsen jag inte beskrev problemet men där är så att den går så himla dåligt med luftburken några tips? jag har inget filter det vill typ inte gå framåt bara dö? :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Köp ett realativt litet sportluftfilter INTE som http://www.twostroke.se/product.asp?product=11446 Eller
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7454

Jag har http://www.twostroke.se/product.asp?product=7450 Och det funkar riktig fint. Det kommer inte in skit i förgasaren lr ngt. + att det är relativt billigt.
Montera det sportluftfilter du har köpt. Ta din orginal luftburk och dela den på mitten. Såga så att man kan hålla i den delen som är emot moppen i ena handen och delen som är utåt i andra. Delen som är utåt fixar du ett fäste till. Riktigt enkelt att göra. Sen sätter du det utanpå ditt nya luftfilter. Det låter inte lika mkt. Och Snuten ser det inte :P
Funkar finfint, säg till om ngt var oklart ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Ställ in förgasaren så ska det inte va nåra problem :?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

tack för svaren! men att jag tänkte om man kunde ta en tvätsvamp och pressa in i luftburken? xD tror ni det går :P
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

nej, gör inget bonnmeck!!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

RoxxTobb skrev:tack för svaren! men att jag tänkte om man kunde ta en tvätsvamp och pressa in i luftburken? xD tror ni det går :P
Nej för dom släpper inte igenom luft

Och din moppe kommer inte gå en millimeter fortare med ett annat filter, det är bara så att du inte har ställt in motorn efter rörbytet misstänker jag
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

Nej precis så kan det vara ;) men att jag har ingen luft skruv :S kan man ta en annan vanlig som passar där eller måste jag beställa en? :P
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

florre skrev:nej, gör inget bonnmeck!!
Ha tog ett gamalt filter som var på kört sedan botten och fronten på det och gjorde ett eget öppet fungerar prima får nya munstycken på måndag så då blir de lite fart i sakerna ;)
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

Ja, har du ingen luftskruv lär ju moppen gå väldigt dåligt? Inte så konstigt då.
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

RoxxTobb skrev:Nej precis så kan det vara ;) men att jag har ingen luft skruv :S kan man ta en annan vanlig som passar där eller måste jag beställa en? :P
<

haha va i helvete
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

andersjohansson93 skrev:
RoxxTobb skrev:Nej precis så kan det vara ;) men att jag har ingen luft skruv :S kan man ta en annan vanlig som passar där eller måste jag beställa en? :P
<

haha va i helvete
Nu går den prima ;) men tror om jag beställer något kanske man ska ta och beställa en sådan skruv har ju en dellorto 12mm med 86mm munstycke va? och kasnke byta kopplingsfjädrar ;)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

RoxxTobb skrev:
andersjohansson93 skrev:
<

haha va i helvete
Nu går den prima ;) men tror om jag beställer något kanske man ska ta och beställa en sådan skruv har ju en dellorto 12mm med 86mm munstycke va? och kasnke byta kopplingsfjädrar ;)
Har du original förgasare EFTER 2007 så har du en Gurtner.. Finns ingen luftskruv och ingen ingång för luftskruv, bättre och köpa en 17.5 förgasare då
RoxxTobb
Elmoped

Inlägg av RoxxTobb »

2stroke skrev:
RoxxTobb skrev:
andersjohansson93 skrev:<

haha va i helvete
Har du original förgasare EFTER 2007 så har du en Gurtner.. Finns ingen luftskruv och ingen ingång för luftskruv, bättre och köpa en 17.5 förgasare då
Jag har en -00 då är det dellorto pvha eller vad det heter ;)
Låst