kopplingsfjädrar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

kopplingsfjädrar

Inlägg av Aerox_Isse »

tjena. första gången jag ska in i kopplingen och grejja. undrar bara lite prylar. passar alla kopplingsfjädrar alla moppar? och om man ska byta kopplingsfjädrar ska man köpa mellan då eller? sitter de mjuka orginal?
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Det finns olika kopplingsfjädrar till olika kopplingar, med olika längder och hårdhet!

Jag förmodar att du har en original koppling och då skulle ett set av dessa http://www.twostroke.se/product.asp?product=13051 funka till din aerox! Sen får du testa dig fram! :)
runners
King of the street

Re: kopplingsfjädrar

Inlägg av runners »

Aerox_Isse skrev:tjena. första gången jag ska in i kopplingen och grejja. undrar bara lite prylar. passar alla kopplingsfjädrar alla moppar? och om man ska byta kopplingsfjädrar ska man köpa mellan då eller? sitter de mjuka orginal?

De som brukar sitta original är ofta mjuka och vill du uppgradera ska du köpa medium i hårdhet.
:wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Blidstrand
Elmoped

Inlägg av Blidstrand »

tjah nån som vet vad som är fel på min aerox Skulle byta kopplingsfjädrar och då passade inte dom då satte jag på dom gamla och då gick den inte som den skulle. ska gå i ca85 men nu går den bara i 20-30
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

fail
Blidstrand
Elmoped

Inlägg av Blidstrand »

florre skrev:fail
k
Låst