
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18429
Har just nu dragen v bricka och stage 6 rör på min speedfight 2:)
Jag funderar på att införskaffa mig en sådan jag med:P Har en c-tech med pro replica och sportluftfilter. Men vet dock inte om det är ngt att ha, men skulle vara skönt att få reda påLudde0305 skrev:Något att ha?![]()
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18429
Har just nu dragen v bricka och stage 6 rör på min speedfight 2:)
Så jag bör bara köpa den om remmen slirar? Det gör den inteHasSse666 skrev:Som det står i produktbeskrivningen Denna variator har högre friktion vilket gör att prestationen ökar.
Så om inte din nuvarande rem slirar ger den ingen effekt...
Polini Speedcontrol variatorn har en diameter på 95mm och original variatorn har en diameter på 87mm
Jag skulle satsa på en variator med större diameter typ Polini Speedcontrol eller Malossi MHR multivar.
Har bara testat Polinin och vet att den funkar
Edit 1
Malossi mutivar
Hittade denna info. ang. Malossi Multivar
Diameter 99,5mm
min fassas viva city, har alla strypningar borta och vikterna.HasSse666 skrev:Du måste mäta så att variatorn rymms under variatorkåpan.
Nej du behöver inte köpa ny koppling.
Om du kommer att märka stor skillnad??
Svårt att svara på för mig eller hur![]()
Men naturligtvis blir det skillnad.
Om du sätter ett större drev fram på din cykel så kommer du att märka skillnad eller hur?
Det blir tyngre att trampa men du kommer att få högre toppfart om du orkar trampa lika snabbt med det större drevet som med det lilla
Bättre toppfarttoxicstone skrev: min fassas viva city, har alla strypningar borta och vikterna.
Om han sätter på en variator som är stor t ex den på 99mm, och sen har på en 50cc sport, kommer han då får 10km mer i topp och bättre acc än han har nu?
vet han kommer behöva större munstycke, men måste han ha sportfilter + kommer den låta mer? tacksam för svar.mvh
Klart det är svårt att säga, men ändåHasSse666 skrev:Du måste mäta så att variatorn rymms under variatorkåpan.
Nej du behöver inte köpa ny koppling.
Om du kommer att märka stor skillnad??
Svårt att svara på för mig eller hur![]()
Men naturligtvis blir det skillnad.
Om du sätter ett större drev fram på din cykel så kommer du att märka skillnad eller hur?
Det blir tyngre att trampa men du kommer att få högre toppfart om du orkar trampa lika snabbt med det större drevet som med det lilla
Mmm jag är ganska säker eftersom min SPF orkade (kika i mitt projekt)Jetforce_Dahlin skrev: Men jag kör ju med orginal cylindern. Tror du att den kommer orka driva då? Eftersom du jämförde med ett större drev
ok. Men du har orginal cylindern då? Vad har du för setup?HasSse666 skrev:Mmm jag är ganska säker eftersom min SPF orkade (kika i mitt projekt)Jetforce_Dahlin skrev: Men jag kör ju med orginal cylindern. Tror du att den kommer orka driva då? Eftersom du jämförde med ett större drev
Dessutom kanske min jmf med ett cykeldrev haltar lite eftersom en CVT har "steglösa" växlar och det går ju att balansera om med tyngre vikter så den orkar pressa ut rememn ända längst ut på variatorn men då förlorar du lite i axx/växlingshastighet...