Sida 1 av 1
Skillnad mellan 50 cc och 70 cc
Postat: 15 september 2010, 17:52
av adam-nyberg
Tjeeena (:
Jag har denna setup;
Doppler s3r
17,5 mm fögg(80 munstycke)
hebovariator me blandade 3,4 och 4,1 g vikter
dragen v-ring
Nu tänkte jag köpa ett nytt 50 cc eller ett 70 cc och undrar hur stor skillnaden är på de här 50 cc;
http://www.twostroke.se/product.asp?product=13169
och detta 70 cc;
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7781
Hur stor e skillnaden i topp fart och i axx ??
Postat: 15 september 2010, 17:53
av zvynx
Mer vrid i 70'n
Postat: 15 september 2010, 17:56
av adam-nyberg
va kommer min moppe gå med de där polini 50 cc ? och va kommer den gå med stage 6 70 cc? Den går ärliga 85 nu typ ! och de e mätt me gps!!
Postat: 15 september 2010, 18:12
av bluerider94
"hur fort går den med denna setup-tråden"
Postat: 15 september 2010, 22:47
av DanielSahlin
50cc trim cylindrar ger bara en extra knuff än orginal cylindern.
Postat: 15 september 2010, 22:58
av fax110
en 50cc duger men du får mycket mer för pegnarna om du köper en 70cc och MYCket mer effekt för samma pris
Postat: 15 september 2010, 23:14
av runners
Jag hade ett tag på min förra PGO T-rex "Polini 50-sport" och den gav mer än en liten knuff. Moppen blev helt klart mycket ettrigare och acc-snabbare och bättre topfart, topfarten ökade från 67-77km på GPS, då var moppen avpluggad och hade "Arreche 17,5 mm förgasare".
Det är helt klart ett prisvärt alternativ med 50cc men det går inte att gämföra med 70cc som ger en helt annan effekt.
2-månader innan tjuvarna vandaliserade min PGO hade jag satt på en 70cc. Jag har inte någon aning om vad det var för märke på den. jag fick den av en vän som inte i heller hade någon aning och det stod inte i heller något på cylindern. Men när jag satt på denna cylinder blev upplevelsen stor i gämförelse med 50cc-sport. Accet blev mycket bättre, men ettrigheten som fanns på 50cc saknade jag lite. den var lite trögare från start men kutade sedan betydligt fortare i accet än 50cc. Toppfarten blev med 70cc 92 km uppmätt på GPS.
Helt klart om man kör mycket i stan är 50cc mycket roligare att dra mellan rödljusen med än 70cc .
Postat: 16 september 2010, 15:33
av fax110
runners skrev:Jag hade ett tag på min förra PGO T-rex "Polini 50-sport" och den gav mer än en liten knuff. Moppen blev helt klart mycket ettrigare och acc-snabbare och bättre topfart, topfarten ökade från 67-77km på GPS, då var moppen avpluggad och hade "Arreche 17,5 mm förgasare".
Det är helt klart ett prisvärt alternativ med 50cc men det går inte att gämföra med 70cc som ger en helt annan effekt.
2-månader innan tjuvarna vandaliserade min PGO hade jag satt på en 70cc. Jag har inte någon aning om vad det var för märke på den. jag fick den av en vän som inte i heller hade någon aning och det stod inte i heller något på cylindern. Men när jag satt på denna cylinder blev upplevelsen stor i gämförelse med 50cc-sport. Accet blev mycket bättre, men ettrigheten som fanns på 50cc saknade jag lite. den var lite trögare från start men kutade sedan betydligt fortare i accet än 50cc. Toppfarten blev med 70cc 92 km uppmätt på GPS.
Helt klart om man kör mycket i stan är 50cc mycket roligare att dra mellan rödljusen med än 70cc .
alla 70cc's jag har sett har piskat 50cc sport/mer hela vägen bara dom är rätt inställd
Postat: 16 september 2010, 16:29
av puttrish
cylindertråden.
Postat: 16 september 2010, 16:42
av SickRazer
Men det känns som att 50cc i detta läge och med ditt doppler och 17,5 förgasaren kommer fungera bättre än med 70cc.
Postat: 16 september 2010, 17:06
av runners
fax110 skrev:runners skrev:Jag hade ett tag på min förra PGO T-rex "Polini 50-sport" och den gav mer än en liten knuff. Moppen blev helt klart mycket ettrigare och acc-snabbare och bättre topfart, topfarten ökade från 67-77km på GPS, då var moppen avpluggad och hade "Arreche 17,5 mm förgasare".
Det är helt klart ett prisvärt alternativ med 50cc men det går inte att gämföra med 70cc som ger en helt annan effekt.
2-månader innan tjuvarna vandaliserade min PGO hade jag satt på en 70cc. Jag har inte någon aning om vad det var för märke på den. jag fick den av en vän som inte i heller hade någon aning och det stod inte i heller något på cylindern. Men när jag satt på denna cylinder blev upplevelsen stor i gämförelse med 50cc-sport. Accet blev mycket bättre, men ettrigheten som fanns på 50cc saknade jag lite. den var lite trögare från start men kutade sedan betydligt fortare i accet än 50cc. Toppfarten blev med 70cc 92 km uppmätt på GPS.
Helt klart om man kör mycket i stan är 50cc mycket roligare att dra mellan rödljusen med än 70cc .
alla 70cc's jag har sett har piskat 50cc sport/mer hela vägen bara dom är rätt inställd
Det skulle knappast vara rättvist att en 50cc tävlade med en 70cc? Det skulle vara en skillnad som att gämföra en gammal Volvo PV med en modern bil.
50cc blir betydligt mera varvig, ettrig än 70cc om man nu gämför båda i sportklass. Men jag kan tala om att jag har dragit många med 70cc de första metrarna men sedan har jag inte haft en chans då de flugit förbi i accet. Det är det jag menar med ettrig (varvig) som är ett bra alternativ i stadtrafik. Men som jag sagt tidigare bler upplevelsen mycket större med 70cc.
