Nu är det så här att jag precis dragit v-brickan, bytt vikter till 7,5 och satt på ett nytt Gianelli Extra rör, (inte än urpluggat) på min SF2. När jag sedan skulle ut och testköra går bara mopeden i ynka 30 km/h!! Jag fattar inte vad som är fel med tanke på att den borde gå i 60+ definitivt (om inte mer)
Är det kopplingsfjädrarna elr nåt i kopplingen som borde bytas?!?!
Snälla jag behöver hjälp illa kvickt
xrecon skrev:Nu är det så här att jag precis dragit v-brickan, bytt vikter till 7,5 och satt på ett nytt Gianelli Extra rör, (inte än urpluggat) på min SF2. När jag sedan skulle ut och testköra går bara mopeden i ynka 30 km/h!! Jag fattar inte vad som är fel med tanke på att den borde gå i 60+ definitivt (om inte mer)
Du har bytat vikter till 7,5 gram men vad var original? Jag tycker att 7,5 låter väldigt tungt fortfarande.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
xrecon skrev:Nu är det så här att jag precis dragit v-brickan, bytt vikter till 7,5 och satt på ett nytt Gianelli Extra rör, (inte än urpluggat) på min SF2. När jag sedan skulle ut och testköra går bara mopeden i ynka 30 km/h!! Jag fattar inte vad som är fel med tanke på att den borde gå i 60+ definitivt (om inte mer)
Du har bytat vikter till 7,5 gram men vad var original? Jag tycker att 7,5 låter väldigt tungt fortfarande.
Vadårå? exploderar moppen om du inte fixar den eller?
hahaha skoja inte! ;D nej men var bara väldigt desperat eftersom jag meckat typ hela dagen, och sen så funkar det inte >.< men nu vet jag nog vad som är problemet
Som flera redan har sagt. Pluggat effektrör är oftast sämre än orginalröret. Kom ihåg att byta munstycke om du vill vara säker på att det blir bra. Och vikterna låter lite tunga. Kopplingen är det inte. Den har inget med hur fort moppen går. Utan bara när den ska dra iväg. Så det är inte det smo är felet.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?