hjäääälp!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adam-nyberg
Varnad

hjäääälp!!!

Inlägg av adam-nyberg »

jag har en aerox 08 som jag trimmade för 4 veckor sedan.

Jag har doppler s3r , 17,5 mm fögg, 80 munstycke, 3,7 g vikter och hebovariator och dragen v-ring ,den gör 90 enligt bilmätare så gör väll ärliga 85 typ,

Nu till problemet. När jag startar den och kör iväg går den jävligt bra , men om jag släpper gasen och gasar igen så går de ner till 50 km /h och går inte fortare .. Allt hände efter att jag öppnade luftburken för att rengöra luftfiltret( jag rengjorde aldrig filtret), Såg att de va lite snett tillbaka satt och ska fixa de imorn , men de borde väll inte göra så den gör 85 först och sen 50 om man släpper ?

Men de skrev ja igår , när ja testa idag så gick den ner till 50 igen , men en gång gick den upp från 50 till 85 , men bara en gång . Va kan felet va då jag kört me den i 4 veckor bra och nu plötsligt...???!?!?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Skit i förgasaren eller för litet munstycke. :) Kolla färg på stiftet (gyllenbrunt är ok)

Varför jag tror detta:

1) Du rengjorde filtret, kan lätt ha ramla in skit då eller vatten från när du rengjorde filtret.

2) Filtret var igensatt med skit förut och fick inta lika mycket luft = tjockare blandning, nu går luften rakt igenom nästan och då får den mer luft = tunnare blandning.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Sockan skrev:Skit i förgasaren eller för litet munstycke. :) Kolla färg på stiftet (gyllenbrunt är ok)

Varför jag tror detta:

1) Du rengjorde filtret, kan lätt ha ramla in skit då eller vatten från när du rengjorde filtret.

2) Filtret var igensatt med skit förut och fick inta lika mycket luft = tjockare blandning, nu går luften rakt igenom nästan och då får den mer luft = tunnare blandning.
Han skrev ju att han aldrig gjorde rent det -.-'
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Jetforce_Dahlin skrev:
Sockan skrev:Skit i förgasaren eller för litet munstycke. :) Kolla färg på stiftet (gyllenbrunt är ok)

Varför jag tror detta:

Behöver inte vara här och leka viktigpetter.

Jag säger vad som troligtvis kan ha vart anledningen till det, och du kommer hit och bjäbbar? Usch nej fy för moraltanter. Antingen ändrade han sin första post eller så var jag slarvig. Period. Orka bry sig, egentligen.

Edit:

och behöver jag påminna dig om denna tråd:

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21658

Där du skrev exakt samma misstag? Får man lite av en O-Cool stämpel om man råkar skriva fel och måste skälla på andra? perfekt, ska börja göra det här forumet till Moppenet då..
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Sockan skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:

Varför jag tror detta:

Jag säger vad som troligtvis kan ha vart anledningen till det, och du kommer hit och bjäbbar? Usch nej fy för moraltanter. Antingen ändrade han sin första post eller så var jag slarvig. Period. Orka bry sig, egentligen.

Edit:

Där du skrev exakt samma misstag? Får man lite av en O-Cool stämpel om man råkar skriva fel och måste skälla på andra? perfekt, ska börja göra det här forumet till Moppenet då..
Jag bara rättade dig lite så du kanske kunde komma på något annat fel det kunde vara. Så att killen kunde få lite hjälp. Inget att brusa upp över? Lr? Lugna ner dig
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
GRieju
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av GRieju »

Jetforce_Dahlin skrev:
Sockan skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: Han skrev ju att han aldrig gjorde rent det -.-'

Edit:

Jag bara rättade dig lite så du kanske kunde komma på något annat fel det kunde vara. Så att killen kunde få lite hjälp. Inget att brusa upp över? Lr? Lugna ner dig
+1
ktm_danielsson skrev:
Startgas på kicken... ?

Edit: Såg att du var från stockholm, förklarar allting
Låst