hjälp fort vad har hänt? (Derbi)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jonte16
Varnad

hjälp fort vad har hänt? (Derbi)

Inlägg av jonte16 »

tja grabbar. körde på bakan nyss i kanske 10-15 km/h sen när ja växla till 2an så slog jag över o bakyse o blinkers gick sönder, den landa på gräs. men kan ha dragit i asfalten först för de va asfalt och gräs brevid, iaf nu till problemet. Styret eller i värsta fall framgaffeln vart böjd tror jag :( för den vart helt annorlunda o svänga med och när man hade styret rakt så drog det åt vänster, Moppen föll och slog i på höger där bak, sen vände vänster ner i gräset så styret dämpa fallet, kan de va så att framgaffeln blev böjd det känns som om framdäcket svajjade lite, jag kanske inbillar mig bara men vill va säker ! HJÄLP SNARAST!!! :'(
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

det är ju bara att ta en visuell koll på gafeln och bestämma dig? eller så har gaffelkronorna vridit sig. då lossar man den övre kronan från gaffeln och styrstångsbulten och jukka lite på styre och sedan drar man år allt igen.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

sätt hjulet emot något. dra till hårt med styret så att hjulet blir att stå rakt, klart.. 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Inlägg av Majkey »

grymt tråkigt det där. gjorde samma sak, växla på bakan. Drog över,, blev sittandes på backen medans man ser moppen kastas runt på asfalten. Är så man nästan börjar gråta :P

Har föresten oxå lyckats få framgaffeln "sne" jag löste det genom att ställa mig framför moppen och låsa däcket mellan benen. Sammtidigt som man drog i styret tills allt såg bra ut igen ^^
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Inlägg av Majkey »

grymt tråkigt det där. gjorde samma sak, växla på bakan. Drog över,, blev sittandes på backen medans man ser moppen kastas runt på asfalten. Är så man nästan börjar gråta :P

Har föresten oxå lyckats få framgaffeln "sne" jag löste det genom att ställa mig framför moppen och låsa däcket mellan benen. Sammtidigt som man drog i styret tills allt såg bra ut igen ^^
Låst