Rieju rr sport edi 05 har jag men efter en tids "uppgradering" utseende mässigt så har den bara stått i garaget och det enda jag gjort motor mässigt är att ta bort dom två munstyckena på förgasaren som kylarvattnet går till från toppen.
Sen när jag startade den så gick den ju men dåligt som fan. den blöddrar mkt och går bara riktigt när jag får upp den i varv när man kommer på dom högre växlarna. varför blir det så? :/
Senast redigerad av ostklump den 7 september 2010, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
" På grönskande ängar
där vinden går i träd och blommor,
en morgon när solen värmer ansiktet
efter en lång sömn,
ska vi åter mötas en gång."
Har plockat bort och rengjort tanken och det ramlade ur tjocka "lerklumpar" det var plast som hade liksom smälts ner och klumpats var ganska mkt i ett under att jag endå kunde köra den aja ska rena klart den sen sätta dit den och ta och plocka isär förgasaren
" På grönskande ängar
efter en lång sömn,
ostklump skrev:Har plockat bort och rengjort tanken och det ramlade ur tjocka "lerklumpar" :?: det var plast som hade liksom smälts ner och klumpats var ganska mkt i ett under att jag endå kunde köra den :wink: aja ska rena klart den sen sätta dit den och ta och plocka isär förgasaren
prova då hälla bensin i tanken efter du rengjort den och he bensin slangen i bytta och kolla så inge små plast bitar har täpt igen slangen
har både tryck igenom luft och allt men det stannar ju i filtret som sitter på bensin kranen men det verkar inte finnas nått kvar men jag vet vad det är för gegga nu med jag råkade borra ett lite för djupt hål i tanken och fyllde igen det men en plast fog men det löstes upp i bensin har jag märkt nu (klantigt) men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att täppa igen hålet om jag ska smälta igen det med nån plast kanske
" På grönskande ängar
efter en lång sömn,
tycker att du ska ta en lödkolv och plasta igen riktigt försiktigt så att det inte bucklar in på insidan. men var noga ta ur all bensin skölj med vatten och blåsa ut ångor/gaser
zuxztah skrev:tycker att du ska ta en lödkolv och plasta igen riktigt försiktigt så att det inte bucklar in på insidan. men var noga ta ur all bensin skölj med vatten och blåsa ut ångor/gaser
det jag jag har gjort b
" På grönskande ängar
efter en lång sömn,