den startar inte tror att det är förgasat problem men jag har gjort rent hela förgasaren och allt sån.
Den tänder till på startgas men vill bara inte starta
setup
70cc stage6 sport
polini reeds och insug
21mm dellorto med 88 munstycke
tp rör
uni öppet skumfilter
jag fattar inte vad det är med den men jag suger på förgararinställning så fall någon kan hjälpa mig så blir jag glad
mvh
kolla hur gnistan ser ut. kolla tändstiftet. är de vitt ska de vara större munstycke är de svart ska du ha mindre. är de brunt är de bra. kolla om den drar tjuvluft någon stans
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Gnistan är bra och tändstiftet är svart med det kan nog bero på att det är gammalt men kompet är hårt eller vad man ska säga.
När jag satte på allt så funka den men fick aldrig till den att gå bra så när jag höll på att ställa förgasaren så ville den bara inte funka längre...
okej ska göra det imorgon men jag tror inte att det är det som är problemet kan någon tala om vad "grundinstälningerna" är på en förgasare samt hur ska nålen stå (har 4 lägen)
Om motorn tänder på startgas är nästan alltid problemet att det inte kommer bensin till cylindern. Då brukar felet på vägen i bränslesystemet och kanske kommer det inte ens bensin till förgasaren? Det är enklast att gå hela vägen från att kolla vaccumregulatorns funktion sedan förgasaren och felet kan vara så enkelt som att bränslefiltert är igensatt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
tror jag har listat ut vad det är för fel... kan det vara reedsen som är för hårda så att den inte orkar putta ut dom eller vad man ska säga?
Eldade ut hela motorn idag med startgas och bensin då den va jätte sur sen när jag kicka typ 2-3 min så va stiftet torrt så den får inte soppa till cylinden...
nasse_89 skrev:tror jag har listat ut vad det är för fel... kan det vara reedsen som är för hårda så att den inte orkar putta ut dom eller vad man ska säga?
Eldade ut hela motorn idag med startgas och bensin då den va jätte sur sen när jag kicka typ 2-3 min så va stiftet torrt så den får inte soppa till cylinden...
kollat så brikan på nålen sitter kvar?, sorry för dumt svar:P men hände mig
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
nasse_89 skrev:haha jaa då den sitter där den sitter
Synd ju, pillade i en månad innan jag insåg det, och 1400kr fattigare:P snacka om nybörjare hehe.
Men där är inte skit i munstycken?
Iaf du sa att du höll på att ställa om förgasaren, luftskruven eller? om så är där nog en förklaring där med:P, men iaf får den inte bensin så är där antingen skit någonstans eller en trasig slang. kan ju inte vara så mycket mer.
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
En sak som kan hända som kan vara problemet också är att flottören hakat sig i stängt läge så att den inte öppnar ingången för bränslet. Det händer då det kommit smuts i flottörens leder.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Synd ju, pillade i en månad innan jag insåg det, och 1400kr fattigare:P snacka om nybörjare hehe.
Iaf du sa att du höll på att ställa om förgasaren, luftskruven eller? om så är där nog en förklaring där med:P, men iaf får den inte bensin så är där antingen skit någonstans eller en trasig slang. kan ju inte vara så mycket mer.
problemet är att jag har för tjocka reeds för min klena setup ska montera orginalreedsen senare idag och prova med det för det kommer soppa till förgarearen och vidare men inte igenon reedsen...
problemet är att jag har för tjocka reeds för min klena setup ska montera orginalreedsen senare idag och prova med det för det kommer soppa till förgarearen och vidare men inte igenon reedsen...
ok, låter bra om det är de problemet.