Sida 1 av 1

Honda MT5 problem !!

Postat: 5 september 2010, 16:46
av drugge_boy
jag har en honda mt5 som blöddrar när man ger full gas och jag vet inte vad som är felet! hjälp mig !!! :(

Re: Honda MT5 problem !!! blöddrar på full gas. HJÄLP !

Postat: 5 september 2010, 16:53
av Karlberg1011
drugge_boy skrev:jag har en honda mt5 som blöddrar när man ger full gas och jag vet inte vad som är felet! hjälp mig !!! :(
Kolla hur tändstiftet ser ut när du har kört, det ska vara oboybrunt.
Är de svart så får den för mkt bensin, är de vitt får den för lite :)

Postat: 5 september 2010, 17:04
av Robban_91_dakotan
Låter som det kan vara för litet munstycke lr möjligtvis något annat med förgasaren

Postat: 4 oktober 2010, 17:31
av drugge_boy
nu har jag ett nytt problem efter vi fixade det andra problemet! jag har bytt till 24" förgasare och det var samma problem sen bytte vi till 17 och det var samma där sen bytte vi tillbaka till original och då vela den inte ens gå fram :S så nu har jag 17" förgasare och den startar på choke men inte utan sen puttrar den bara när man håller full gas och sen slocknar den!! snälla hjälp mig!

Postat: 4 oktober 2010, 17:59
av rideAerox
för stort munstycke om den "bluddrar" idiot!

Postat: 4 oktober 2010, 21:03
av stektkorv
drugge_boy skrev:nu har jag ett nytt problem efter vi fixade det andra problemet! jag har bytt till 24" förgasare och det var samma problem sen bytte vi till 17 och det var samma där sen bytte vi tillbaka till original och då vela den inte ens gå fram :S så nu har jag 17" förgasare och den startar på choke men inte utan sen puttrar den bara när man håller full gas och sen slocknar den!! snälla hjälp mig!

du kanske ska säga om du har någon form av trim på? Att byta till större förgasare original kmr ge den för mycket bensin och då kommer den gå skit eller inte alls.

Postat: 5 oktober 2010, 16:40
av drugge_boy
jag har borrat upp munstycket till 1,5 mm för var den knappt 1mm och jag har ett trim ljuddämpare på nu. både original och 17" förgasare är uppborrade till 1,5mm munstycke!

Postat: 5 oktober 2010, 17:44
av fredde802
haru borrat upp munstycket över 50 storlekar????? :)

Postat: 5 oktober 2010, 18:47
av bensinskalle
drugge_boy skrev:jag har borrat upp munstycket till 1,5 mm för var den knappt 1mm och jag har ett trim ljuddämpare på nu. både original och 17" förgasare är uppborrade till 1,5mm munstycke!
Du kan inte bara ställa dig och borra i munstycket, felmarginalen på en vanlig tvåskärig borr är enorm. Bara gud vet vad du har för area i munstycket nu.

Dessutom är 1,5 mm, om du nu har det, alldeles alldeles för stort.

Och sen vill jag att du ändrar din rubrik fort som fan så den följer reglerna annars låser jag tråden.

Postat: 5 oktober 2010, 18:48
av SickRazer
En "Trimljudämpare" gör ingen skillnad alls förutom att den låter mer så länge du inte byter krök också. Byt tillbaka till originalförgasare, kolla upp på internet eller handbok vilket munstycke det ska sitta original och kolla luftburken om den är uppborrad. Om den har någon sorts hål borrade så täck över dem med typ silvertejp. Ställ in tomgångs skruven på förgasaren genom att vrida den hela vägen åt höger, sedan ett helt varv till vänster, sedan ett halvt varv till vänster och sist 1/4 varv till vänster. Pilla sedan lite med luftskruven till du känner att moppen börjar varva en halv sekund efter att du vridit på gashandtaget.
Om den inte funkar efter att du gjort allt detta så kan du ta och skrota moppen ;P

Postat: 5 oktober 2010, 20:10
av Sockan
AHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHA ! 1,5 mm = 150 MM!

Min MT5'a med trimkrök, 70cc och öppet luftfilter har bara 97 i storlek fast nålen högsta läget. :)

Dude, du har serious problems om den får så mycket soppa.. är ganska amuzed att den går alls..

jag tror att tolleransen på en vanlig borr ska vara 1mm. Toleransen på ett skjutmått från scratch ska vara 3 hundra delars mm. :) Så bara att köra på.. :)


Tips; köp ett munstycke i storlek runt 70 och sen justera nålen. ännu bättre, munstycke sats från 60-80

Postat: 6 oktober 2010, 16:43
av drugge_boy
men den går ju bara igång på choke?? om den får för mkt soppa borde den väl inte slockna sen när man släpper gasen (efter man släppt choken)?? den går en stund om man har på full tomgång men sen slocknar den! :?: :?: :?: :(

Postat: 7 oktober 2010, 12:31
av Sockan
Jo, för den drunknar om den inte förbränner allt (Gas = mer förbränning)

testa efter den har dött att dra ut tändstitet så lär du få se en droppe ;)

Postat: 8 oktober 2010, 18:56
av drugge_boy
jag har nu bytt den andra mindre munstycket som sitter bredvid till en lite större och den går nu med den går inge bra på höga varv, det betyder väl att det är för stort hyvudmunstycke? och kan ni ge nån länk åt mig vars man kan köpa munstycken till 50cc honda mt5? 12mm förgasare elr 17mm med helst 17mm förgasare!

Postat: 8 oktober 2010, 18:58
av bensinskalle
Ser ingen vettig förändring på topicet så låser tråden.