Sida 1 av 1

Problem På Höga Varv.

Postat: 31 augusti 2010, 18:03
av XpsRider
Jaa då har man ett nytt fel igen förståss -.- .

Nu är det såhär att när jag kör iväg i fösta , andra , och tredje växel så går den ganska bra men sen när man kommer upp i fyran och börjar ha varv så är det som ett hopp till högre varv , typ från 8000 till 11000 , som om att det ligger halft i fritt men ändå ligger på . Kan detta vara lamellerna som är slut nu för jag har fan så slut växellådsolja nu kört typ 5000km utan att orka bry mej. eller så Kan de vara så att den drar tjuvluft till cylindern eftersom jag inte har nån avlopspackning? :b Jag vet inte men iaf sa en komppis att den drar på lamellerna men frågar väll här för den har inte dragit tjuvluft före och har kört 500km typ med min 70cc airsal nu.

Setup:

AM6 - 70cc Airsal
Turbokit High quality effektrör.
16mm dellorto fög.
luftbox.
Orginal resten.

Postat: 31 augusti 2010, 21:12
av 2stroke4ever
byt till nya lammeller och byt kopplingsfjädrar till värre.

Postat: 31 augusti 2010, 23:02
av Pontooz
och häll i olja i växellådan, både smörjer och klibbar så lamellerna greppar och släpper bättre

Postat: 5 september 2010, 17:14
av Ztraand
OT: vad är lameller?

Postat: 5 september 2010, 20:04
av 2stroke4ever
Ztraand skrev:OT: vad är lameller?
själva kopplingen kan man säga. en korg som håller i dem, sen så finns det som plattor lammellerna ligger mot, sen en trcykplatta som trycker fast lammellerna mot dom plattorna och då greppar kopplingen, när du trycker in kopplingen frigörs lammellerna från plattorna och dom kan snurra olika fort...lammellerna håller i korgen och korgen sitter åt mot vevaxeln, sen så finns det en sak som kommer från lådan ut i kopplingen som plattorna sitter fast i.