Aerox startar inte

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
icedreamer2
Elmoped

Aerox startar inte

Inlägg av icedreamer2 »

Tjenare. Jag köpte nyss en moppe som är en Yahama Aerox och denna setup finns på den:

Stage6 70 sport
Hebo kevlar rem
Malossi Multivar
Motoforce vev
stage6 19 mm förgasare :D

Och nu till det viktiga !! Idag när jag skulle starta mopeden för att dra ifrån min kompis så startade den från hans garage till hans gård (10m). Sen stängde jag av den, gick in och snackade med han. Efter det så tänkte jag sticka hem och provade att starta moppen. Inget svar! Det slutade med att jag hade kickat så mycket att jag gav upp och rullade hem moppen, och nu är jag i detta läge, skriver in på Twostrokerider som en nolla :(
Så snälla hjälp mig tack ! Moppen går riktigt bra och har f*ttbra acceleration så jag skulle f*n vilja utnytja de också :( /En stolt och ledsen Aerox Ägare
Hate the game, not the players baby!
florre
Elmoped

Inlägg av florre »

skit i förgasaren eller kolla att inte tänd hatten har hoppat av
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Många gånger när felen uppstår så plötsligt brukar det inte bero på värre saker.

Skruva av tändstiftet kolla om detta slår gnista. Om inte byta till nytt.

Kolla om det kommer fram bensin till förgasaren.

Prova med startgas rakt i insuget på förgasaren. Då ska motorn starta till och stanna igen.

Kommer det inte bensin till förgasaren, kontrollera vaccumregulatorns funktion.

Öppna tanklocket, prova starta. Igensatt tankventilation kan vara en orsak. Det bildas vaccum i tanken och bensinen kommer inte ur. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

runners skrev:Många gånger när felen uppstår så plötsligt brukar det inte bero på värre saker.

Prova med startgas rakt i insuget på förgasaren. Då ska motorn starta till och stanna igen.

Öppna tanklocket, prova starta. Igensatt tankventilation kan vara en orsak. Det bildas vaccum i tanken och bensinen kommer inte ur. :wink:
Hände samma sak med mig för 2 veckor sedan,

Om den bara startar genom att täppa igen insuget och efter några seckunder så får du öppna upp lite (ge den lite luft) därefter dör den några seckunder efter oavsett hur du gör?
När den är igång dem seckunder och du tar bort svampen som jag använder för att täppa igen insuget så spottar den ut bensin hela tiden, precis som en orm spottar fast hela tiden, svampen blir jätte blöt snabbt.

tackar för svar.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

toxicstone skrev:
runners skrev:Många gånger när felen uppstår så plötsligt brukar det inte bero på värre saker.

Om den bara startar genom att täppa igen insuget och efter några seckunder så får du öppna upp lite (ge den lite luft) därefter dör den några seckunder efter oavsett hur du gör?
När den är igång dem seckunder och du tar bort svampen som jag använder för att täppa igen insuget så spottar den ut bensin hela tiden, precis som en orm spottar fast hela tiden, svampen blir jätte blöt snabbt.

tackar för svar.
Spottar den bensin genom insuget. Det leder tankarna på att flottören är kass. Den stoppar inte bensinflödet som den ska så den inte får för mycket. Då är jag säker på att när du skruvar av tändstiftet att det är ordentligt dränkt i bensin. Jag tror att felet finns att söka i flottören. Den tätar inte och stoppar bensintillförslen. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

runners skrev:
toxicstone skrev:

tackar för svar.
Spottar den bensin genom insuget. Det leder tankarna på att flottören är kass. Den stoppar inte bensinflödet som den ska så den inte får för mycket. Då är jag säker på att när du skruvar av tändstiftet att det är ordentligt dränkt i bensin. Jag tror att felet finns att söka i flottören. Den tätar inte och stoppar bensintillförslen. :wink:
ok tackar :) den såg fin ut när jag öppnade upp den, men ran ut massa bensin men ska den väll göra, men finns där ett helt nytt kit till den så man kan byta ut allt ifall det är något annat också? hittar inte :/ skitjobbigt att ha en ny moped köra 3 dagar sen ska den så när alla andra är ute.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Låst