När man äntligen fått den att gå bra och så så har jag fortfarande några frågor kvar.
* Den går bra när man kör runt, cirka 80 mätt med gps (lite över). i nerförsbacke släpper den på utav bara fan, man känner verkligen fartökningen. på raksträcka hörs bara evighetsvarvet på samma nivå, men när man åker nerför känns det som att något släpper... Motorn börjar "vråla" och det går MYCKET fortare. Kan detta bero på för tunga vikter?
* Stage6 cdi boxen funkar INTE! Köpte en sådan för 4-5 månader sen men mopeden hann skära och jag fixade den och körde in den så jag hann aldrig testa den förens ett tag sen! Och när jag testade den går den hur bra som helst på låg varv, men precis när den ska "bursta upp" på högvarv bara feltänder den som ett as! Låter helt fel. Kan fixa video om det krävs. Har även kopplat ur batteriet under monteringen av denna.
* Efter lång hög-varvning börjar han verkligen cepa ur. Går skit bra sen så går den ner och bara BÖAR tills man släppt gasen helt och drar upp den igen. Vad fan kan detta bero på?
* Är en speedfight 2 X-Sport LC -02, det finns väl cdi box strypning där? (Överallt jag läst säger dom det)
SETUP:
Stage6 sport 49cc cylinder.
"speedcontrol variator"
Hebo NK performance
12,5 mm org. förgasare med 110 i munstycke.
HJÄLP UPPSKATTAS PÅ SAMTLIGA PUNKTER!!
Sockan