Sida 1 av 1

Moppe blir onödigt varm

Postat: 23 augusti 2010, 20:59
av Derbipower05
Tjena nu är det så att jag har bytt cyllinder och rör. efter jag gjorde det blir den onödigt varm.

setup innan
MK Handmade cylinder
MK Trower rör
vev Doppler Competition
21mm fogge dellorton
membran Hebo frog
Luftfilter stage6

nu har jag
MK SP3 cylinder
MK SP rör
vev Doppler Competition
21mm fogge dellorton
membran Hebo frog
Luftfilter stage6

den blev runt 90 grader på en liten raka på 500 meter typ. Den var runt 70 grader innan jag gasade på. Den ökar som fan i värme när jag gassar på fult. finns det något sätt att få den att hålla värmen nere ?

Tacksam för svar.

Postat: 23 augusti 2010, 21:04
av michaelzwe
har du testat att lufta systemet?

Postat: 23 augusti 2010, 21:09
av KarlssoN^
antar att du bytt munstycke ?

Postat: 23 augusti 2010, 21:09
av Derbipower05
michaelzwe skrev:har du testat att lufta systemet?
Det är en Derbi så har ju expansion kärlet. och den blev inte så jätte varm när jag körde med trower rör innan jag fick SP röre.

Postat: 23 augusti 2010, 21:14
av Derbipower05
KarlssoN^ skrev:antar att du bytt munstycke ?
Inte sedan jag körde med MK handmade och trower rör. men har kollar tandstiftet körde fult sen slog av moppen i farten och stannade sen och kollade jag tandstiftet. det var Mörk brunt och svart på en liten ytan.

Postat: 4 september 2010, 16:29
av i8yourcookie
Derbipower05 skrev:
KarlssoN^ skrev:antar att du bytt munstycke ?
Inte sedan jag körde med MK handmade och trower rör. men har kollar tandstiftet körde fult sen slog av moppen i farten och stannade sen och kollade jag tandstiftet. det var Mörk brunt och svart på en liten ytan.
Munstycket är i alla fall för stort, kanske inte lösningen till värmen men stiftet ska vara oboybrunt..

Postat: 5 september 2010, 20:06
av 2stroke4ever
du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!

Postat: 5 september 2010, 20:27
av runners
2stroke4ever skrev:du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!
Man kan väl fila med ett sandpapper på elektroden i stället för köpa nytt?

Postat: 5 september 2010, 20:31
av 2stroke4ever
runners skrev:
2stroke4ever skrev:du lär byta munstycket! köp nyss stift, gamla stift färgas inte om ibland av någon anledning!
Man kan väl fila med ett sandpapper på elektroden i stället för köpa nytt?
haha jo, men jag personligen tycker iaf att det är bättre att ha ett nytt och fräsht stift, kostar inte många kronor heller.

Postat: 7 september 2010, 16:43
av KarlssoN^
är ibland inte elektroden som det är fel på, utan nere i. Om det kommer upp olja där så gnistan går lite hej svejs ;) går inte ens bort om man trycker upp gasbrännaren.

Postat: 8 september 2010, 10:33
av rrMotardisMe
Motorn ska bli varm ;)
Det är om den fortfarande är kall när du kör som du borde oroa dig..

Sedan är det ju så att det kan vara samma problem som för mig
Bytte från Metrakit Thrower till Metrakit SP och direkt
blev jag av med tändstift som blev nerbrända etc

Blåste rent och hade isär smörjning och kylaren etc allting
Satte i större munstycke och sedan fungerade allt :)

Postat: 8 september 2010, 10:36
av fax110
90 grader är standard temperatur på en bil för då har tändstiftet bra värme så att det renar och så mycket avgaser som möjligt förbränns å blablabla

på en bil öppnas inte termostaten förens vid 90 så till 90 går det skit fort att bli varm då vattnet inte cirkulerar

antar att det är samma på en moped

blir den däremot över 90 så är något fel eller du har för lite kylning