aerox problem

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
adam-nyberg
Varnad

aerox problem

Inlägg av adam-nyberg »

Tjeeena, Nu e de så att jag satt på mitt trim på min aerox 08. Men de e ett litet problem , De e så att när jag kör till skolan på morgonen kommer jag upp i 83( didgital, alltså inte glädjemätare) typ och den går fin fint :DMen om jag stannar till och kör iväg så axxar den jävigt bra till 50 km /h sen blir den seeg , och orkar bara upp i 70 typ , Sen när jag kör hem från skolan går den skitbra igen tills jag stannar och kör iväg direkt.... , Nån som vet felet?

Min setupp; Doppler s3r , 17,5 mm dellorto me 80 munstycke , Hebo next generation variator me 4,1 g vikter , och dragen v-ring
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Prova lite lättare vikter. I bland kan det räcka med 0,20 gram lättare för att göra stor skillnad.
Men först av allt kan du testa om du kan justera bort problemet på luftskruven på förgasaren. Skruva ett kvarts varv inåt så den får mindre luft och testa att köra. Blir den bättre så skruva ett kvarts varv till och testa köra igen. När den börjar blöddra så vet du att du ska bara skruva tillbaka ett kvarts varv. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Det är nog inte luftskruven kan ja nästan lova men du kan ju pröva. Testa med lite lättare vikter. Och om det inte blir nå bättre så kan det mycket troligt vara huvudmunstycke problem, eftersom den går sämre när den blivit varm om ja har förstått? Testa att varmköra ett bra tag, och kolla sedan stiftet!

btw så är digitala mätare också lite glädjemätare. tex min slider digital mätare visade 82 när gpsen visade 74-75
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Inlägg av mrnyberg »

dags att pröva på hårdare tag? såsom hårdare tryckfjäder samt kopplingfjädrar bara ett pröva på :D
Don't hate the player! Hate the game!
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

mrnyberg skrev:dags att pröva på hårdare tag? såsom hårdare tryckfjäder samt kopplingfjädrar bara ett pröva på :D
Tryckfjäder behöver han inte byta till den setupen om inte remmen slirar. Och om han har original kopplingsfjädrar på, så borde han byta till lite hårdare fjädrar. Men det kommer inte lösa hans problem..
Låst