lev med det / byt vev ?llu1201 skrev:Ja, nu börjar det bli lite krånglit att byta vikter och hålla på i variatorn eftersom axeln allting sitter på är ganska sliten, alla delar som ska av fastnar som i slutet av axeln så man måste bända ut vissa saker. Vad ska man göra åt det här?
Karlberg1011 skrev:du är medveten om att vevstagen är den som sitter mellan kolven och veven?llu1201 skrev:Ja, nu börjar det bli lite krånglit att byta vikter och hålla på i variatorn eftersom axeln allting sitter på är ganska sliten, alla delar som ska av fastnar som i slutet av axeln så man måste bända ut vissa saker. Vad ska man göra åt det här?[/quote
Du är medveten om att den där ''axeln'' är vevstaken va ?
gjorde det på min, svetsa och fram och slipa nya med vinkelslipenrunners skrev:Att axlen sitter i vevstaken behöver man väl inte vara ett geni för att veta. Det du menar är att splejnsen är slitna, jag tror att det ska kunnas renoveras har jag hört om de inte är totalt fördärvade. Hör med någon duktig verkstad om hur de gör.
michaelzwe skrev:That made my dayKarlberg1011 skrev:du är medveten om att vevstagen är den som sitter mellan kolven och veven?llu1201 skrev:Ja, nu börjar det bli lite krånglit att byta vikter och hålla på i variatorn eftersom axeln allting sitter på är ganska sliten, alla delar som ska av fastnar som i slutet av axeln så man måste bända ut vissa saker. Vad ska man göra åt det här?[/quote
Du är medveten om att den där ''axeln'' är vevstaken va ?![]()
KarlssoN^ skrev:gjorde det på min, svetsa och fram och slipa nya med vinkelslipenrunners skrev:Att axlen sitter i vevstaken behöver man väl inte vara ett geni för att veta. Det du menar är att splejnsen är slitna, jag tror att det ska kunnas renoveras har jag hört om de inte är totalt fördärvade. Hör med någon duktig verkstad om hur de gör.
Gutt om veven slår sig lite .. !michaelzwe skrev:That made my dayKarlberg1011 skrev: du är medveten om att vevstagen är den som sitter mellan kolven och veven?![]()