Problem med roxen

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
2stroke
Gasres

Problem med roxen

Inlägg av 2stroke »

Den är GALET segstartad, och då menar jag inte 10 kickar eller så, den startar inte över huvudtaget om man inte använder startgas, helt sjukt
Bytte förgasare till 17,5mm Dell´orto (har ingen choke eftersom att det är till för manuell choke, jag har bara automatchoke på min, chokehålet är helt enkelt öppet ^o)) och har ett ostrypt Stage6 Pro Replica rör på, gick hur fint som helst första dagen, axxade upp som fan från 0 till 80+ utan några problem, blöddrade inte och var rätt bra inställd.
Dagen efter så åkte jag till Skåne och kom hem igår och försökte få igång den i ca 30 minuter i sträck, vilket inte gick, så trodde att det kanske kunde vara gammal bensin i förgasaren så tömde den, fortfarande inget resultat, ställde om positionen på den där lilla saken på trottelnålen osv..
Efter det så prövade jag med startgas och då gick den igång rätt snabbt, kunde köra några timmar medans den var varm, men när jag skulle köra på natten så startade den inte och då hade jag ingen startgas, så det var bara att rulla hem den, tog 45 min :roll:

Idag så var den också segstartad, men använde startgas igen så den rullade igång och kunde köra, men behöver startgas för att starta den varenda gång.. Och den går inte så bra, kommer upp i 50-60 (alltså segt från 0 till 50-60) och hugger ibland och går upp i 80+, rätt sjukt om man jämför med innan

Nån som har en aning om vad problemet kan vara? Lite tråkigt att den går så dåligt, tippar på skit i förgasaren men plockar helst inte bort den och rengör innan jag fått lite svar :o
Senast redigerad av 2stroke den 15 augusti 2010, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
mrnyberg
Elmoped

Re: Problem med roxen

Inlägg av mrnyberg »

2stroke skrev:Den är GALET segstartad, och då menar jag inte 10 kickar eller så, den startar inte över huvudtaget om man inte använder startgas, helt sjukt
Bytte förgasare till 17,5mm Dell´orto (har ingen choke, chokehålet är bara öppet ^o)) och har ett ostrypt Stage6 Pro Replica rör på, gick hur fint som helst första dagen, axxade upp som fan från 0 till 80+ utan några problem, blöddrade inte och var rätt bra inställd.
Dagen efter så åkte jag till Skåne och kom hem igår och försökte få igång den i ca 30 minuter i sträck, vilket inte gick, så trodde att det kanske kunde vara gammal bensin i förgasaren så tömde den, fortfarande inget resultat, ställde om positionen på den där lilla saken på trottelnålen osv..
Efter det så prövade jag med startgas och då gick den igång rätt snabbt, kunde köra några timmar medans den var varm, men när jag skulle köra på natten så startade den inte och då hade jag ingen startgas, så det var bara att rulla hem den, tog 45 min :roll:

Idag så var den också segstartad, men använde startgas igen så den rullade igång och kunde köra, men behöver startgas för att starta den varenda gång.. Och den går inte så bra, kommer upp i 50-60 (alltså segt från 0 till 50-60) och hugger ibland och går upp i 80+, rätt sjukt om man jämför med innan

Nån som har en aning om vad problemet kan vara? Lite tråkigt att den går så dåligt, tippar på skit i förgasaren men plockar helst inte bort den och rengör innan jag fått lite svar :o
Det ska vara automat choke på 17,5mm dellorto. kolla upp det och köp in en ny automat choke kostar ca 100-150kr.
Don't hate the player! Hate the game!
2stroke
Gasres

Re: Problem med roxen

Inlägg av 2stroke »

mrnyberg skrev:
2stroke skrev:Den är GALET segstartad, och då menar jag inte 10 kickar eller så, den startar inte över huvudtaget om man inte använder startgas, helt sjukt
Bytte förgasare till 17,5mm Dell´orto (har ingen choke, chokehålet är bara öppet ^o)) och har ett ostrypt Stage6 Pro Replica rör på, gick hur fint som helst första dagen, axxade upp som fan från 0 till 80+ utan några problem, blöddrade inte och var rätt bra inställd.

Det ska vara automat choke på 17,5mm dellorto. kolla upp det och köp in en ny automat choke kostar ca 100-150kr.
Köpte begagnad av en kompis och det visade sig att han hade innan 2003/2004 då automatchoke infördes.. Men ja, får väl köpa en ny när det finns pengar :P
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Du har inte kört med för litet/stort munstycke då? Bluddrar/4taktar den mycket när du kör? Böar den mycket? Tvekar den när du gasar järnet? Prövat byta tändstift?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

[quote="Pontooz"]Du har inte kört med för litet/stort munstycke då? Bluddrar/4taktar den mycket när du kör? Böar den mycket? Tvekar den när du gasar järnet? Prövat byta tändstift?[/quote]

Nix, munstycket var perfekt innan jag åkte på semester så antar att det inte har ändrats på.
Bluddrar ibland, men väldigt sällan, böar inget och tvekar inget när jag gasar järnet.
Nä, det lär ju vara något med bensinen ?_?
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Inlägg av Karlberg1011 »

Automat choken till Delloroto 17.5 PHVA och PHVB Kostar runt 500kr köp en manuell de gjorde ja den funkar kanon :)
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Rengjort förgasaren, FORTFARANDE samma problem, startar inte utan startgas och går riktigt dåligt
Låst