rengör förgasaren kan va så att nåt är täppt och att rengöra förgasaren är gratis så det börjar alltid jag med och är oftast boven i dom allra underligaste situationerna
så gjorde min med när ett gummirör hade smältat i mellanröret och täppte igen så nästan inga avgaser slapp ut. Så kolla så inget täpper igen för avgaserna
MinikeV skrev:så gjorde min med när ett gummirör hade smältat i mellanröret och täppte igen så nästan inga avgaser slapp ut. Så kolla så inget täpper igen för avgaserna
Ska ut och kolla med en gång. Återkommer med resultat
Men den stannar ju på 7k rpm. Den borde väll kunna varva mer även om något täpper för lite? ;S
Daaanne skrev:Sådär blev det för mig också. Den startade knappt och förgasarinställningen försvann ur tomma intet. Gav mig på förgasaren och började ställa in den.
Fungerande bra efter! Luftskruven pillade jag mest på.
Bör jag ha större eller mindre munstycke? ;s Kanske ska pilla lite på nålen?
jäkla tjöt om förgasare hela tiden, kolla gnistan i stiftet
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
lindbl0m skrev:om förgasaren var rätt inställd innan så ställer du ju bara in förgasaren efter ett fel...
Ska lämna in den imorgon. Pappa är nästan säker på att det är något med tändningen, den ger avgassmällar och du måste springa FORT för att den ska gå igång. Startar inte med kick när den är kall.
Någon som vet vad det kan kosta för en felsökning och reparation?
Daaanne skrev:Sådär blev det för mig också. Den startade knappt och förgasarinställningen försvann ur tomma intet. Gav mig på förgasaren och började ställa in den.
nålen ska man ge fan i, det blir oftast bara en massa trybbel när man bärjar med det:P
Det låter som om den får för lite bensin så ställ in förgasaren eller byt upp dig i munstycke^^
lindbl0m skrev:om förgasaren var rätt inställd innan så ställer du ju bara in förgasaren efter ett fel...
Ska lämna in den imorgon. Pappa är nästan säker på att det är något med tändningen, den ger avgassmällar och du måste springa FORT för att den ska gå igång. Startar inte med kick när den är kall.
Någon som vet vad det kan kosta för en felsökning och reparation?
är dom snälla är felsökningen billigt men repen brukar kosta 1k/påbörjad timme typ så 5min =1k och 65min =2k :O
fax110 skrev:är dom snälla är felsökningen billigt men repen brukar kosta 1k/påbörjad timme typ så 5min =1k och 65min =2k :O
Okej, bara dom inte drar över med nåra minuter med flit då Haha.
MartenRRX skrev:nålen ska man ge fan i, det blir oftast bara en massa trybbel när man bärjar med det:P
Det låter som om den får för lite bensin så ställ in förgasaren eller byt upp dig i munstycke^^
Men om det är förgasaren så borde den väl ändå kunna varva över 7k rpm och inte stå still där. Den "gungar" ju vid exakt 7k rpm.
Den verkar ju misstända exakt likadant hela tiden. Har du gjort basicgrejjer som byta stift, kolla gnista och kollat så soppan kommer fram ordentligt till förgasaren? Går den lika ojämt på tomgång/halvgas?
Har precis samma problem som dig med min moped,
Roxon duel
ostrypt cdi
och 17.5 förgasare (orginal)
Gianelli 2t
Byt munstycke och Pilla på luftskruven!
Ehm.. har du bytt olja precis? min polare tog i för tjock olja och då ville den inte varva ut och den lät som en avdankad anka, vi bytte olja och körde med den i ngra minuter så de gick igenom.. då gick den fint efter de
ta och kolla din bestyckning. då de kan komma in skit i en förgasare så munstyckena blir igen satt och går en 2t för tunt eller tjockt uppstår varvnings problem.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
kan vara dåligt /ingenstängt filter, testa ta ut de annars testa med annat rör, kan vara igenstotat
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Tändplattan ? i mina öron tycker jag det bara är stift som e paj ( har inte orkat läsa igenom tråden så vet inte om du har bytt tändstift, får ursäkta om så är fallet )
Haaga skrev:Var och lämna in den idag. Han sa direkt att det var tändplattan. Han skulle höra av sig om pris imorgon. Sen tar det ca 2 veckor att få den fixad -.-
oo tändplattan kommer du nog få punga ut rejält för om dom har tänkt byta till en ny ;) är det tändplattan kan du lika gärna köpa en trim platta (billigare än org) alt en begad och byta på typ 1h max men du behöver lite verktyg och en svänghjuls avdragare
Testa även att kolla om det är dålig jordning i CDI, för när jag bytte cdi på min (Derbi Senda 05) så bytte jag jordningställe eftersom det gammla var jobbigt som fan att komma åt. Så märkte jag att elen sluta fungerar till och från varvningen dampa lite. Sen så var det att det nya jordningstället hade färg på sig så jag slipa bort det och moppen funkar kanon nu
nålen ska man ge fan i, det blir oftast bara en massa trybbel när man bärjar med det:P