Tips? 6 Replica

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
bjorklind
Varnad

Tips? 6 Replica

Inlägg av bjorklind »

Halloj!
Har en beta ark med dragen v-ring, Leovince TT rör och 4,5g vikter på.
Byte till ett Stage6 Pro Replica rör och märkte direkt skillnad.
Har kollat lite och förståt att Replica röret är ett högvarvigt rör så jag körde ett tag med det på men sen satte jag på ännu lättare vikter till 3.5g för att jag tyckte att den inte varvade tillräckligt. Kände ändå inte någon särskild skillnad sen tidigare. Men börjar förstå att munstycket är ''problemet''.
Det är bara byta upp till rätta munstycket så börjar det gå bättre. I'm right?

Har också märkt att den går fantastiskt efter bara en liten backe elr så som ger moppen den dära ''knuffen' och efter det går den perfekt. men sen när man bromsat in och det är dags att börja gasa igen så går den tillbaka på lågvarven och vilar. tips? :)

Tack för svar!
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Har inget tips om att få upp skiten över "segvarven" men det sticker väl iväg om du stannat och ger full gas? Självklart bör du kolla så du har rätt munstycke också för ett stage6 pro replica slukar mer soppa på dom högre varven.

Pröva slänga på 4g vikter! Jag bytte från 4.5g till 4g och fick en sjuk skillnad i axx men ingen skillnad på topp. Dock så är den "seg" när man gasat på och sen låter skiten varva ner för att sen gasa på igen. :wink:
Har ingen lösning på det problemet med segheten, men rätt vikter - det känner man.

Gissar på att pro replica har dåligt vrid och ett väldigt smalt effektband, därför har röret bra axx men inte världens bästa top.
lacksomfaen
Varnad

Inlägg av lacksomfaen »

Hade samma problem först, bytte till en 17,5mm förgasare från Dell´orto och då jävlar gick den. ;)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Har du inte bytt munstycke? Skulle knappt ge mig ut på den innan jag gjort det, kan skära när som helst ju...

Men du behöver inte större förgasare till effektrör om du ställer in den bra :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Glömde skriva att ta bort luftstrypning och sätt i större munstycke så blir det lite bättre iaf!
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Kör också ett pro replica, upplever också att den måste få en liten "knuff" för att den ska "gå igång" :oops: , varvet är ju högvarvigt, vilket innebär att den ger bäst effekt när den varvar jättemycket på hög fart. Den är utformad för att avgaserna ska utvinna mest effekt när dom rör sig i en speciell hastighet, dvs när man kör fort. släpper du gasen så kommer motor sluta varva på samma sätt och man måste "borja om" om du fattar :p är nyvaken så det blev lite konstigt :)
Användarens profilbild
bjorklind
Varnad

Inlägg av bjorklind »

Tack för alla svar. Ja, det blir att byta till 4g vikterna, Ta bort skorstenen och sätta på ett större munstycke :D
Låst