Bästa trim till min Derbi drd racing limited 07?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bergman.
Elmoped

Bästa trim till min Derbi drd racing limited 07?

Inlägg av bergman. »

vad är bästa trimmet till min Derbi drd racing limited 07? några tips tack! och är CDI-boxen strypt orginal?:)
[/b]
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

Testa Gianelli 2t, min polare gör de och hans går omkring 100
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

100 med effektrör? Jo visst.
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

90 är isf möjligt med tanke på att den har 17,5mm förgasare
Användarens profilbild
Rrxdude
Elmoped

Inlägg av Rrxdude »

han är serriös med hundra.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Den kanske gör 100 på mätarn men inte annars tror jag. Skit i det nu, det var inte det han fråga om.

Som med alla andra, 70cc större förgasare och effektrör, dreva om?

Lr tänkte du dig lite mer exakt om vilket rör osv? :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Hampzzor
Elmoped

Inlägg av Hampzzor »

Jetforce_Dahlin skrev:Den kanske gör 100 på mätarn men inte annars tror jag. Skit i det nu, det var inte det han fråga om.

Som med alla andra, 70cc större förgasare och effektrör, dreva om?

Lr tänkte du dig lite mer exakt om vilket rör osv? :P
asså, ja vet en snubbe som genom att ta bort alla pluggar ur röret, porta cylindern LITE, större munstycke, självklart alla andra strypningar och omdrevning fick sin drd att gå 110 på gps, me BRA axx så 100 me endast trimrör e inte helt omöjligt
gasa tills de rasar! :D
Daaanne
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Man får aldrig upp en moped i 110km/h med urpluggat originalrör (lågvarvigt). Man kommer inte upp i 100km/h med endast effektrör som Gianelli.

Ska man behöva uppnå den hastigheten behöver man ett rör som varvar betydligt mera dvs ProRace rören.
DerbiSenda 01
Elmoped

Inlägg av DerbiSenda 01 »

Derbi mätare toppar vell ändast 80 ??? det gör den på sm iafall... och min kompis har en Derbi Senda sm med gianelli och drevning och byttat munstycke den gör LITE över 90 endast,.....
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

Har en Derbi -08 med metrakit effektrör och större munstyck o större framdrev och den gjorde 95 uppmätt med GPS skulle säkert fått den att gå över 100 ifall jag drevat den lite mer...!Fattar inte varför alla tvivlar och tror att man skall ha fullt trimmat för att nå över 100km/h!?
Dolling
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Dolling »

Ja har fått upp min Derbi Senda Med gianelli, ostrypt cdi o 13-53 drev i 95.4km/h på Gps så tror nog faktiskt inte de är omöjligt, då dom har en 17.5mm org.

Ont: Tycker nog också du ska satsa på ett gianelli har ett själv går riktigt fint!
Användarens profilbild
Roserud
Elmoped

Inlägg av Roserud »

Jag har en Yamaha DT50R -08 med effektsystem, drevning 13/53 och 105 munstycke, det är dock en liten förgasare tror jag. Vet faktiskt inte hur stor den är, tror iaf att det är en original. Min gör 95 på mätaren, alltså runt 80 riktiga km/h om man mäter med laser så det låter inte helt överdrivet då det är AM6 motor på båda mopederna om jag inte minns fel?
Användarens profilbild
940103
Farsans gamla zündapp

Inlägg av 940103 »

En Derbi har inte AM6. Dom har Derbi's egna motor.
Användarens profilbild
Roserud
Elmoped

Inlägg av Roserud »

Okej, en kompis till mig har en Derbi DRD Pro med en AM6 motor, kanske så att han bytt den, vet inte men trodde att alla Derbi hade AM6 med. Men är Derbi's egna motorer bättre eller sämre än en AM6 motor eller är det lika ungefär?
Användarens profilbild
Osten R
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Osten R »

Daaanne skrev:Man får aldrig upp en moped i 110km/h med urpluggat originalrör (lågvarvigt). Man kommer inte upp i 100km/h med endast effektrör som Gianelli.

Ska man behöva uppnå den hastigheten behöver man ett rör som varvar betydligt mera dvs ProRace rören.
kan säga att pro race till orginal cylinder inte är nån höjdare :P körde med de själv tills jag tröttnade :P hadde ett scr sm crome innan och de va de skönaste röret jag någonsin har kört med till orginal cylinder så kör på de om du hittar nått xD effekten ligger nånstans mellan gianelli och mk sp min limited toppade 97 med de nytt insug, luftfilter och munstycke ^^
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

fuck_rooster skrev:Har en Derbi -08 med metrakit effektrör och större munstyck o större framdrev och den gjorde 95 uppmätt med GPS skulle säkert fått den att gå över 100 ifall jag drevat den lite mer...!Fattar inte varför alla tvivlar och tror att man skall ha fullt trimmat för att nå över 100km/h!?
För att vi aldrig ha sett en original moppe göra över 100.... men nära hundra har jag sätt, 96 km/h med giannelli också om jag inte minns fel, dock med 21mm förgasare, perfekt inställd 96 med gps ofc

så 100 är rätt så svårt att göra på en moppe..
om man inte räknar med han som hade världsrekordet på 50cc, 228 km/h kom han upp med 50cc prorace2 cylinder brutalt våldtagen :D och turbo agg.

ontopic: hur mkt stålar har du ?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Håll er till topic!!!!

Det är ju någon typ av 70cc som ger ett betydligt bättre drag+ förgasare+ effektrör+drevning...

Kolla runt lite i "setup-tråden" så kanske du hittar något :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst