Gilera Touring

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
icedreamer2
Elmoped

Gilera Touring

Inlägg av icedreamer2 »

Någon som vet vart man kan få tag på lite schysta delar till en gammal Gilera Touring i dagsläget ?

Annars tänkte jag också fråga, min gamla gilera touring som har stått i garaget i cirka 7år försökte jag starta i veckan. Den går ganska dåligt, pga. att när man växlar så "puffar" den .. Någon som vet något vad som kan vara fel ? /MVH en gilera ägare :D
Hate the game, not the players baby!
Användarens profilbild
Robban_91_dakotan
Elmoped

Inlägg av Robban_91_dakotan »

Jag har tyvärr inte nån aning om var det kan finnas delar till din Gilera, jag hittar dock ganska lätt delar till min gamla puch lite här o där. Men ja svarar på din andra fråga :) Eller, ialla fall lite tips på vad det Kan vara...

Jag tycker att du ska tömma all bensin och fylla på ny, eftersom den har stått i 7 år. (?) Då oljan troligtvis sjunkit ner till botten i tanken. Men att den "puffar" är lite svårt o säga. Har du justerat kopplingsvajern, dvs spänt den? Den kan vara för slapp som gör att det inte går så lätt för växlarna att hoppa i. Du kan ju passa på och kolla om du har olja i växellådan/kopplingen också..
Skriv svar