dåligt att såga av bakdelen av ett rör ??

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
not-gay
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 15 juni 2009, 13:20
Ort: sandviken

dåligt att såga av bakdelen av ett rör ??

Inlägg av not-gay »

jag visste inte hur rubriken skulle vara men hoppas det duger :P

vi hade tråkigt när vi meckade och min kompis ville ta bort den fula pipan som stack ut från avgasröret (den är markerad med en röd ring) så vi sågade av den. Sen när vi hade åkt ett bra tag så stannade vi och då när jag kollade in i röret så såg man att det glödde som in i helvete inuti röret alltså hela insidan av röret glödde och vi undrar om det kan vara farligt typ att den dära lilla pipan ledde ut varm luft och utan pipan så stannar all varm luft kvar där inne eller vad?? är det lugnt att köra med den utan pipan ?

http://yfrog.com/3okymcoscooterj
the_speed
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 5 april 2009, 01:22
Ort: Bandhagen

Inlägg av the_speed »

Jag har för mig att det inte ska göra nått om man tar bort den lilla delen, för den riktar bara avgaserna/ljudet ner i backen :)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Re: dåligt att såga av bakdelen av ett rör ??

Inlägg av ml65 »

not-gay skrev:jag visste inte hur rubriken skulle vara men hoppas det duger :P

vi hade tråkigt när vi meckade och min kompis ville ta bort den fula pipan som stack ut från avgasröret (den är markerad med en röd ring) så vi sågade av den. Sen när vi hade åkt ett bra tag så stannade vi och då när jag kollade in i röret så såg man att det glödde som in i helvete inuti röret alltså hela insidan av röret glödde och vi undrar om det kan vara farligt typ att den dära lilla pipan ledde ut varm luft och utan pipan så stannar all varm luft kvar där inne eller vad?? är det lugnt att köra med den utan pipan ?

http://yfrog.com/3okymcoscooterj
gör inget , Det är att ljudämpar ullen brinner , packa om ljuddämparen,
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

det kan inte göra någon skada =) hade den pipen varit rak innan hade ni sett att det glödde då med =)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
not-gay
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 15 juni 2009, 13:20
Ort: sandviken

Inlägg av not-gay »

okej tack så mycket :D
michaelzwe
Varnad
Inlägg: 524
Blev medlem: 6 december 2009, 20:28

Re: dåligt att såga av bakdelen av ett rör ??

Inlägg av michaelzwe »

gör inget , Det är att ljudämpar ullen brinner , packa om ljuddämparen

finns inget ljuddämparull i sånna rör
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

det som glöder är katalysatorn det kan även flyga ur ginstor o skit från den om man kapar blindtarmen.
Låst