Ni som har inflyttad skylt men är för feg för att trimma

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
peugeotxps
Avstängd

Ni som har inflyttad skylt men är för feg för att trimma

Inlägg av peugeotxps »

Tänkt om! Jag ringde till trafikpolisen och hörde om man fick ha inflyttad regskylt eller om det är olagligt, han svarade typ 3 sek efter i telefonen och snackade om varför man inte fick ha det osv i typ 2 minuter, och man får 1500:- i böter sa han. Vet att det har varit ett så snack om det där, och jag trodde också att man fick så jag flyttade in den, men så ringde jag för att jag ville veta hur det egentligen var. och då sa han att man får 1500riksdaler i böter som sagt. Och för en dragen plugg får man typ 1500:- i böter? satt tänk om och trimma isst för att ha en inflyttad regskylt! :)
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av puttrish »

om polisen stannar 2 olika mopedister, ena har iflyttad skylt som man ser och en som har dragen plugg som ligger i 75 på 50-väg, då är det lite större chans att dom ger grabben utan plugg böter.

Jag vet massor som har inflyttad skylt som polisen inte har sagt något om.
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MartenRRX »

de ser ju självklart inte lika alvarligt på någon som kör med inflyttad regg som på någon som kör trimmat:P

Men om man kör med en inflyttad regg som överhuvud taget inte går att läsa på grund av att den är så gömd så är det självklart att de kan bli irriterade ;)
peugeotxps
Avstängd

Inlägg av peugeotxps »

Mm :)
Användarens profilbild
sammyboi
Elmoped

Inlägg av sammyboi »

polaren fick böter för inflyttad regskylt, men ingenting för hans midrace trim.....
Användarens profilbild
spennleif
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av spennleif »

Haha, håller nog med om att dom tar den som kör trimmat ist..
Men, har precis kirrat bakdelen på min Gilera Smt 50, satte "Mini LED lampa" där bak och flyttade ner skylten, fast man ser alla bokstäver och hälften av siffrorna.
Böta ?
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög

Inlägg av Spray »

spennleif skrev:Haha, håller nog med om att dom tar den som kör trimmat ist..
Men, har precis kirrat bakdelen på min Gilera Smt 50, satte "Mini LED lampa" där bak och flyttade ner skylten, fast man ser alla bokstäver och hälften av siffrorna.
Böta ?
Ja skylten ska enligt lag sitta längst bak på moppen
Bild
Användarens profilbild
spennleif
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av spennleif »

Ja skylten ska enligt lag sitta längst bak på moppen[/quote]

HAHA, fan vad gay!
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

kör utan skylt hela tiden, kör med effektrör men polisen har aldrig brytt sig, förutom när jag körde mot 4 röda ljus och då va de bra att inte ha skylt :)
soltari
Elmoped

Inlägg av soltari »

Här brukar närpolisen vara på om skyltar. En kompis blev stannad och varnad för inflyttad skylt. De bryr sig inte mycket om flyttade skyltar så länge skylten syns. Polisen är heller inte på backspeglar eller blinkers när de stannar en, av någon anledning.

En kompis utan speglar och blinkers blev stannad, men fick böter för att ha kört på gångbana. Sen en annan gång när de gjorde razzia så gav de närmare 8000kr böter för att han körde utan synlig skylt, inga speglar, blinkers etc.

Konstiga är de.
Andreass
Elmoped

Inlägg av Andreass »

soltari skrev:Här brukar närpolisen vara på om skyltar. En kompis blev stannad och varnad för inflyttad skylt. De bryr sig inte mycket om flyttade skyltar så länge skylten syns. Polisen är heller inte på backspeglar eller blinkers när de stannar en, av någon anledning.

En kompis utan speglar och blinkers blev stannad, men fick böter för att ha kört på gångbana. Sen en annan gång när de gjorde razzia så gav de närmare 8000kr böter för att han körde utan synlig skylt, inga speglar, blinkers etc.

Konstiga är de.
det kan omöjligt ha blivit 8000kr bara för det ?
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Allt beror verkligen helt på vilken polis det är man möter!
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Motard-Man
Svårstartad skrothög

Inlägg av Motard-Man »

karlssonlysekil skrev:Allt beror verkligen helt på vilken polis det är man möter!
och mängden böter beror på ens inkomst :P
Det som inte går att köras, måste lagas x)
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Motard-Man skrev:
karlssonlysekil skrev:Allt beror verkligen helt på vilken polis det är man möter!
och mängden böter beror på ens inkomst :P
En moppepojk runt 15-16 år har oftast ingen fast inkomst haha. Då blir det ju fasta bötrar, tex 1500 för inflyttad skylt.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
soltari
Elmoped

Inlägg av soltari »

Andreass skrev:
soltari skrev:Här brukar närpolisen vara på om skyltar. En kompis blev stannad och varnad för inflyttad skylt. De bryr sig inte mycket om flyttade skyltar så länge skylten syns. Polisen är heller inte på backspeglar eller blinkers när de stannar en, av någon anledning.

Konstiga är de.
det kan omöjligt ha blivit 8000kr bara för det ?
Mycket möjligt att han hade massa trim med, sen var de även på hans tolva för att det räknas som ramförlängning eller något.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Men hallå här! Det finns ju inga bötes-nivåer på trim! Kör man med dragen plugg eller en hypertrimmad moppe så blir det ju "olovlig körning" på båda, det är ju samma böter då. Fast sen beror det ju såklart på polisen... Men vem har sagt att det är 1500kr för dragen plugg? Min kompis blev stoppad för han körde med dragen plugg och han fick 3500kr i böter. Det är ju samma brott att köra med 80cc som att köra med dragen plugg...
Rätta mig gärna om jag har fel, men är rätt säker på att det är så.
Låst