Bestyckning av Mikuni 26mm konstigt? Behöva så stort?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
aggeb94
Elmoped

Bestyckning av Mikuni 26mm konstigt? Behöva så stort?

Inlägg av aggeb94 »

Tjenare har fått tag på en 26mm Mikuni förgasare till min Derbi med mhr 80cc.
Jag monterade den i dag och satte i först 110 och kolla stiftet det var krut torrt och sedan 122 med samma resultat. Ska jag behöva gå upp till 130-140 i storlek????????????????
(Hade innan en 21mm förgasare med 95 munstycke då gick den suveränt)

Först körde jag utan luftfilter och då gick så där (hackade lite på de höga varven)
Då var det torrt och med luftfilter samma resultat (då hackade på alla växlar).

Jag vet också att membran reedsen läcker jätte lite. Kan det göra en så stor på verkan? att det blir torrt?.

Mvh Erik :wink:
Om du inte testar så lär du dig aldrig:P

Derbi Is tha shit :D

/Agge
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

mjoo du de är riktigt stor skillnad på en 31 och en 26 de är inte bara 5mm utan du måste räkna area på dom och då blir de stor skillnad och ju större förgasare u större munstycke måte du ha med jämför förut ju större förgsare ju mer luft kan de få in och då måste du även få in mer bränsle men iomed att du har en större förgasreså så blir de lättare för den o suga luft vilket gör att du måste öka munstycket så att de blir lättare för den o få in, sen kan de vara vä'ldigt bra att ha bra reds som ananrs kan spöka ogöra att du inte fårtill de
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Lumel skrev:mjoo du de är riktigt stor skillnad på en 31 och en 26 de är inte bara 5mm utan du måste räkna area på dom och då blir de stor skillnad och ju större förgasare u större munstycke måte du ha med jämför förut ju större förgsare ju mer luft kan de få in och då måste du även få in mer bränsle men iomed att du har en större förgasreså så blir de lättare för den o suga luft vilket gör att du måste öka munstycket så att de blir lättare för den o få in, sen kan de vara vä'ldigt bra att ha bra reds som ananrs kan spöka ogöra att du inte fårtill de
Sluta våldta svenska språket!
Lumel
Elmoped

Inlägg av Lumel »

haha xD
Låst