Brun gegga i kylarvätskan.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Stinkerflottiggangster
Elmoped

Brun gegga i kylarvätskan.

Inlägg av Stinkerflottiggangster »

Tjena tjena.

Jag har nyss tagit och skaffat mig en Rieju drac 00 och nu börjar jag hitta
"hakarna".

Tog en titt när jag kom hem med moppen i kylarvattnet och lade märke till att det var en ljus brun beläggning på locket till behållaren av vattnet och när jag kände med fingret inne i behållaren så var det massa där.
Konsistenen är som graft överkokade makaroner.

Vad kan det vara för fel? Är det läckage någonstans i omloppet så att det kommer in olja eller skit?

Sen har jag märkt att bakbromsen ligger på att att man nästan bränner sig. Blir det slitage på bromsklossarna när dem sitter åt?
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög

Re: Brun gegga i kylarvätskan.

Inlägg av Karlberg1011 »

Stinkerflottiggangster skrev:Tjena tjena.

Jag har nyss tagit och skaffat mig en Rieju drac 00 och nu börjar jag hitta
"hakarna".

Tog en titt när jag kom hem med moppen i kylarvattnet och lade märke till att det var en ljus brun beläggning på locket till behållaren av vattnet och när jag kände med fingret inne i behållaren så var det massa där.

Vad kan det vara för fel? Är det läckage någonstans i omloppet så att det kommer in olja eller skit?

Sen har jag märkt att bakbromsen ligger på att att man nästan bränner sig. Blir det slitage på bromsklossarna när dem sitter åt?
Släpp ur vattnet och fyll på med nytt för de första
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Det är inte olja tror jag då iaf, tror nog bara att det är gammalt vatten (brukar bli så när vatten är gammalt känn tex inne i ett element där samma vatten bara har cirkulerat runt.)

ang bromsen så om du vill få bort att ligger i mot, så ta av ok:et och ta bort bromsbeläggen och ta en polygrip och tryck in kolvarna, men bromsarna mår bra om man bromsar hårt 8), speciellt bilar.
Stinkerflottiggangster
Elmoped

Inlägg av Stinkerflottiggangster »

KarlssoN^ skrev:Det är inte olja tror jag då iaf, tror nog bara att det är gammalt vatten (brukar bli så när vatten är gammalt känn tex inne i ett element där samma vatten bara har cirkulerat runt.)

ang bromsen så om du vill få bort att ligger i mot, så ta av ok:et och ta bort bromsbeläggen och ta en polygrip och tryck in kolvarna, men bromsarna mår bra om man bromsar hårt 8), speciellt bilar.

Okej, skönt lättnad. Jag är tacksam för ditt svar :wink: .
Jag har fyllt på fullt idag och kört några mil, men det blir nog att jag byter vattnet när jag skaffat glykol.

Aja, över och ut :lol:
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Re: Brun gegga i kylarvätskan.

Inlägg av xps_martin »

Stinkerflottiggangster skrev:Tjena tjena.

HAHAH, vilken jämförelse :lol: :P
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Låst