Sida 1 av 1

Skumt rör?

Postat: 1 augusti 2010, 18:48
av lacksomfaen
Har ett ostrypt Stage6 Pro Replica och munstyckesstorlek 72, 4.3 gram vikter och dragen v-ring.

Nu till det konstiga, den är jävligt ojämn
När den inte har körts nånting och är kall så hugger den direkt och accar upp som fan till 90 (dvs på mätaren) i en jävla fart, men när den har körts ett tag så måste den komma upp i 50-60 innan den hugger, och det går riktigt jävla segt tills den kommer dit.. Varför är det så? :(



Och kan även passa på att skälla lite på röret eftersom att saken som ska hålla fast ljuddämparen som är fäst på röret lossnade, återfanns dock senare i en rondell, helt platt, så kan inte använda den eftersom att det är helt jävla omöjligt att bända tillbaka :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Postat: 1 augusti 2010, 18:49
av Tuta
testat nått annat munstycke?

Postat: 1 augusti 2010, 18:50
av lacksomfaen
Tuta skrev:testat nått annat munstycke?
Men det verkar ju lite skumt när den går hur fint som helst när den är kall :?

Postat: 1 augusti 2010, 18:54
av Tuta
har du automatchoke? det kan va den som lurar dig isåfall ;)

Postat: 1 augusti 2010, 18:57
av lacksomfaen
Tuta skrev:har du automatchoke? det kan va den som lurar dig isåfall ;)
Det har jag, ja :o

Postat: 1 augusti 2010, 18:57
av puttrish
lacksomfaen skrev:
Tuta skrev:testat nått annat munstycke?
Men det verkar ju lite skumt när den går hur fint som helst när den är kall :?
Just precis därför, du kanske har för stort munstycke så att den får mer bensin än vad den behöver när den blir varm, eller kanske tvärtom :roll:

Postat: 1 augusti 2010, 19:00
av lacksomfaen
puttrish skrev:
lacksomfaen skrev:
Tuta skrev:testat nått annat munstycke?
Men det verkar ju lite skumt när den går hur fint som helst när den är kall :?
Just precis därför, du kanske har för stort munstycke så att den får mer bensin än vad den behöver när den blir varm, eller kanske tvärtom :roll:
Får fråga imorgon på cykelkraft imorgon, dom vet väl lite iaf
Ska dit och slänga förbannelser på dom pga att skiten är halvt deffekt :evil:

Postat: 1 augusti 2010, 19:19
av ml65
lacksomfaen skrev:
puttrish skrev:
lacksomfaen skrev: Men det verkar ju lite skumt när den går hur fint som helst när den är kall :?
Just precis därför, du kanske har för stort munstycke så att den får mer bensin än vad den behöver när den blir varm, eller kanske tvärtom :roll:
Får fråga imorgon på cykelkraft imorgon, dom vet väl lite iaf
Ska dit och slänga förbannelser på dom pga att skiten är halvt deffekt :evil:
koppla ur choken och plugga skiten så den inte åker upp / ner sen ställ in den koppla in skiten igen sen

Postat: 2 augusti 2010, 01:07
av mrnyberg
lacksomfaen skrev:
puttrish skrev:
lacksomfaen skrev: Men det verkar ju lite skumt när den går hur fint som helst när den är kall :?
Just precis därför, du kanske har för stort munstycke så att den får mer bensin än vad den behöver när den blir varm, eller kanske tvärtom :roll:
Får fråga imorgon på cykelkraft imorgon, dom vet väl lite iaf
Ska dit och slänga förbannelser på dom pga att skiten är halvt deffekt :evil:

Gör ett eget fäste, ta en metallplatta och borra hål :-) gjorde jag