Sida 1 av 1
Pallar org. veven detta?
Postat: 1 augusti 2010, 17:20
av Stromer
Hallå, dax att trimma moppen då den är för seg
Cpi aragon gp 600 mil, tänkte mig Lazer xpro med Airsal - Cylinderkit (T6) 50cc
Länk:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16736
Undrar om veven håller och om det är någon skillnad på sport cylindrarna och original cylindern?
Rekommendera något? Tack på förhand

Postat: 1 augusti 2010, 17:24
av bluerider94
ja, det gör den
Postat: 1 augusti 2010, 17:27
av Stromer
bluerider94 skrev:ja, det gör den
Okej, har hört att det inte är nån skillnad mellan org och sport cylindrarna? är det sant?
Postat: 1 augusti 2010, 17:33
av aerox_killen95
Stromer skrev:bluerider94 skrev:ja, det gör den
Okej, har hört att det inte är nån skillnad mellan org och sport cylindrarna? är det sant?
Helt sant är det väl inte,men du får inte något märkbart större drag me 50cc sport, kör på en 70cc istället;)
Postat: 1 augusti 2010, 17:39
av Stromer
aerox_killen95 skrev:Stromer skrev:bluerider94 skrev:ja, det gör den
Okej, har hört att det inte är nån skillnad mellan org och sport cylindrarna? är det sant?
Helt sant är det väl inte,men du får inte något märkbart större drag me 50cc sport, kör på en 70cc istället;)
Grejen är ju med 70cc så behövs oftast en ny fögg, vilket jag inte pallar att byta

Postat: 1 augusti 2010, 17:55
av aerox_killen95
Stromer skrev:aerox_killen95 skrev:Stromer skrev:
Okej, har hört att det inte är nån skillnad mellan org och sport cylindrarna? är det sant?
Helt sant är det väl inte,men du får inte något märkbart större drag me 50cc sport, kör på en 70cc istället;)
Grejen är ju med 70cc så behövs oftast en ny fögg, vilket jag inte pallar att byta

Ah okej, men somsagt får du inte märkbart mer drag

men så svårt är det ju inte o byta förgasare? köp en billig 17,5a på blocket typ:)
Postat: 1 augusti 2010, 18:03
av erkan94
sen är det ju inte heller något måste att byta förgasare när du satt på 70cc, om du köper en sport asså

Postat: 1 augusti 2010, 23:05
av Stromer
Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?

Edit. håller veven för en 70cc sport då?
Postat: 1 augusti 2010, 23:11
av Jolly
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?

Edit. håller veven för en 70cc sport då?
bör den göra, en org vev pallar rätt mkt. mer än man tror
Postat: 1 augusti 2010, 23:14
av TK_DRAC
Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?

Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder

Postat: 1 augusti 2010, 23:16
av aerox_killen95
Glöm bara inte att byta munstycke i förgasaren

skulle säga byt upp en till två storlekar
Postat: 1 augusti 2010, 23:16
av Stromer
Okej kan ni rekommondera ett bra 70cc sport cylinder?

Postat: 1 augusti 2010, 23:18
av aerox_killen95
Stromer skrev:Okej kan ni rekommondera ett bra 70cc sport cylinder?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=8748 den ska väl va bra:)
Postat: 1 augusti 2010, 23:20
av Stromer
En till fråga, vilket rör är bäst till en billig peng? ska det vara hög eller lågvarvigt?

Postat: 1 augusti 2010, 23:28
av aerox_killen95
Stromer skrev:En till fråga, vilket rör är bäst till en billig peng? ska det vara hög eller lågvarvigt?

Den cylindern jag skickade passar exakt till laser -xpro som du ska ha

du får ut full effekt kurva med det

Postat: 1 augusti 2010, 23:37
av Stromer
aerox_killen95 skrev:Stromer skrev:En till fråga, vilket rör är bäst till en billig peng? ska det vara hög eller lågvarvigt?

Den cylindern jag skickade passar exakt till laser -xpro som du ska ha

du får ut full effekt kurva med det

Okej

tackar för svaren

Postat: 1 augusti 2010, 23:40
av aerox_killen95
Stromer skrev:aerox_killen95 skrev:Stromer skrev:En till fråga, vilket rör är bäst till en billig peng? ska det vara hög eller lågvarvigt?

Den cylindern jag skickade passar exakt till laser -xpro som du ska ha

du får ut full effekt kurva med det

Okej

tackar för svaren

Lugnt

Postat: 2 augusti 2010, 00:21
av ml65
TK_DRAC skrev:Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?

Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder

Våga ligga och riskera

.. bättre att byta vev bara

?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på

? då är det bra flås om du har en 17mm från början

Postat: 2 augusti 2010, 00:23
av ml65
ml65 skrev:TK_DRAC skrev:Stromer skrev:Sitter redan en 17mm fögg på nu, original dock:)
Så det är absolute inget måste att byta fögg om jag köper en 70cc sport?

Edit. håller veven för en 70cc sport då?
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder

Våga ligga och riskera

.. bättre att byta vev bara

?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på

? då är det bra flås om du har en 17mm från början

och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Postat: 2 augusti 2010, 00:38
av aerox_killen95
ml65 skrev:ml65 skrev:TK_DRAC skrev:
orginal veven ska klara midrace cyllar om man inte ligger å varvar sönder

Våga ligga och riskera

.. bättre att byta vev bara

?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på

? då är det bra flås om du har en 17mm från början

och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Asså jag menade 1 storlek = 10-12 upp
Postat: 2 augusti 2010, 01:45
av KarlssoN^
aerox_killen95 skrev:ml65 skrev:ml65 skrev:
Våga ligga och riskera

.. bättre att byta vev bara

?
Stage 6 street race och sen zasuni c16 / R skulle jag nästan köra på

? då är det bra flås om du har en 17mm från början

och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Asså jag menade 1 storlek = 10-12 upp
jag skulle nog gå upp 50 strl iom att han har säkert någonstans 60 org iom att förgasaren är så pass stor så vi landar ungefär på str 110 vilket jag tycker låter rimligt

och inte 80 vilket jag tycker låter för litet..
Postat: 2 augusti 2010, 02:03
av aerox_killen95
KarlssoN^ skrev:aerox_killen95 skrev:ml65 skrev:
och isf äre typ 20 storlekar upp , inte en elr 2
Asså jag menade 1 storlek = 10-12 upp
jag skulle nog gå upp 50 strl iom att han har säkert någonstans 60 org iom att förgasaren är så pass stor så vi landar ungefär på str 110 vilket jag tycker låter rimligt

och inte 80 vilket jag tycker låter för litet..
Så stort? :O okej din åsikt:)
Postat: 2 augusti 2010, 02:44
av KarlssoN^
japp

finns ju dom som kör 105 med original rör

bara
Postat: 2 augusti 2010, 02:52
av ljukang
Du kan få köpa cylindern av mej

Har köpt den fast insåg att jag inte hade 12mm vev -.- Den e helt ny och du kan få köpa den för 900 =) Samma cylinder föresten
Postat: 2 augusti 2010, 03:54
av aerox_killen95
KarlssoN^ skrev:japp

finns ju dom som kör 105 med original rör

bara
Hahahaha jag kör faktiskt 105 munstycke på min beta rrxd
Postat: 2 augusti 2010, 13:58
av ml65
tänkte att han kört med lite grejer innan

Runt 100-120 är normalt
Postat: 7 augusti 2010, 16:46
av llu1201
[quote="aerox_killen95"]Glöm bara inte att byta munstycke i förgasaren

skulle säga byt upp en till två storlekar[/quote] byt till ännu större än bara två storlekar, iaf 10 storlekar..
Postat: 7 augusti 2010, 17:35
av bluerider94
llu1201 skrev:aerox_killen95 skrev:Glöm bara inte att byta munstycke i förgasaren

skulle säga byt upp en till två storlekar
byt till ännu större än bara två storlekar, iaf 10 storlekar..
mer än 10 storlekar om du ska ha 70cc och rör.. sen måste du ha kopplingsfjädrar och vikter med =)
men om han har typ 60-70 i munstycke nu så borde han inte behöva över 105 iaf..
jag kör på typ 110 och min setup är väl upper sport eller midrace iaf.. + att jag har 19mm förgasare