malossi 70 sport, stage 6 pro rör, 4,3 gramvikter, 62km/H

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
rowbn
Elmoped

malossi 70 sport, stage 6 pro rör, 4,3 gramvikter, 62km/H

Inlägg av rowbn »

hejhej

sitter på en malossi 70 sport. stage 6 pro rör. orginal kopplingsfjädrar. ganska hård tryckfjäder, 4,3 grams vikter.

går ganska bra i början och är bottenstark! men sen känns det som att den verkligen bara vill dra iväg utan bara f*n men å händer det ingenting mer typ vid 60-65. och min fråga är ju då, varför? jag har testat allt man kan . är det röret som är problemet? vad rekomenderar ni för rör annars då som man kan köpa? är ute efter toppfart. går de att få den att gå 100+ med den där cylindern?

tack på förhand. ! MVH robin
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd

Re: malossi 70 sport, stage 6 pro rör, 4,3 gramvikter, 62km/

Inlägg av erkan94 »

rowbn skrev:hejhej

sitter på en malossi 70 sport. stage 6 pro rör. orginal kopplingsfjädrar. ganska hård tryckfjäder, 4,3 grams vikter.

går ganska bra i början och är bottenstark! men sen känns det som att den verkligen bara vill dra iväg utan bara f*n men å händer det ingenting mer typ vid 60-65. och min fråga är ju då, varför? jag har testat allt man kan . är det röret som är problemet? vad rekomenderar ni för rör annars då som man kan köpa? är ute efter toppfart. går de att få den att gå 100+ med den där cylindern?

Blir nog väldigt svårt att få den cylindern i 100, men har du original förgasare så byt den till en större, 19mm skulle jag satsat på. Sen kan du ju byta kopplingsfjädrar och tryckfjäder, en trimvariator skulle inte skadat om du skaffade med om du inte har det
ml65
Kinaraket

Re: malossi 70 sport, stage 6 pro rör, 4,3 gramvikter, 62km/

Inlägg av ml65 »

erkan94 skrev:
rowbn skrev:hejhej

Blir nog väldigt svårt att få den cylindern i 100, men har du original förgasare så byt den till en större, 19mm skulle jag satsat på. Sen kan du ju byta kopplingsfjädrar och tryckfjäder, en trimvariator skulle inte skadat om du skaffade med om du inte har det
90+ var jag uppe med min och den var riktigt sunkig + ganska gutt portad , hoppas du har en större förgasare ? minst 17.5
Användarens profilbild
feverchris
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av feverchris »

Om den varvar ur så testa tyngre vikter...
rowbn
Elmoped

Inlägg av rowbn »

har bara en 16mm liggande ... men kan kolla om jag får tag på en annan . passar de från en roxx om man inte kopplar in choken?
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

rowbn skrev:har bara en 16mm liggande ... men kan kolla om jag får tag på en annan . passar de från en roxx om man inte kopplar in choken?
Vet ifan , köp en 17,5a från ts för 500 annars
Låst