avgasrör tomgång

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

avgasrör tomgång

Inlägg av Aerox_Isse »

tjena. undrar om jag kan köra mitt effektrör på tomgång utan att byta munstycke och vikter, tror att de ska gå bra eftersom jag har separatsmörjning. moppen ska inte stå på tomgång mer än 1 min. vill bara höra om det är nå ljud i de :wink:
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
michaelzwe
Varnad

Inlägg av michaelzwe »

det går nog :)
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp

Re: avgasrör tomgång

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Aerox_Isse skrev:tjena. undrar om jag kan köra mitt effektrör på tomgång utan att byta munstycke och vikter, tror att de ska gå bra eftersom jag har separatsmörjning. moppen ska inte stå på tomgång mer än 1 min. vill bara höra om det är nå ljud i de :wink:
Det går!
Du kanske till och med kan köra lite, men det är inget att rekommendera!
Derbi Drd Racing<3

kolla galleri (:
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Re: avgasrör tomgång

Inlägg av Aerox_Isse »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Aerox_Isse skrev:tjena. undrar om jag kan köra mitt effektrör på tomgång utan att byta munstycke och vikter, tror att de ska gå bra eftersom jag har separatsmörjning. moppen ska inte stå på tomgång mer än 1 min. vill bara höra om det är nå ljud i de :wink:
Det går!
mjo tänkte på de jag också, men tror de kan va för tunga vikter. rekomenderade är 4,5g och jag har typ 5,5g tror jag eller om de var 6,5g. men aja har 4,2g vikter hemma och jag byter vikter kanske de går på en prov runda :wink:
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
JOhan1
Elmoped

Inlägg av JOhan1 »

Aerox_Isse skrev:
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Det går!
mjo tänkte på de jag också, men tror de kan va för tunga vikter. rekomenderade är 4,5g och jag har typ 5,5g tror jag eller om de var 6,5g. men aja har 4,2g vikter hemma och jag byter vikter kanske de går på en prov runda :wink:
Vikterna har inte sån stor betydelse. Det är det att om du kör med för litet munstycke så kan den skära..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Den kommer att gå, men när du börjar gasa osv så kommer den med största sannolikhet att gå sämre...
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
traktorn1
Elmoped

Inlägg av traktorn1 »

lugna dig o köp munstycken först så behöver du inte riskera nåt? :D
tje
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

Det går bra. Jag körde själv runt några mil och då även på en välkörd cylinder/kolv med högvarvigt effektsystem på för litet munstycke.
Jag ligger nästan JÄMT på fullgas.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Pontooz skrev:Det går bra. Jag körde själv runt några mil och då även på en välkörd cylinder/kolv med högvarvigt effektsystem på för litet munstycke.
Bevis mer att du är korkad en att det håller.
Pontooz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pontooz »

ml65 skrev:
Pontooz skrev:Det går bra. Jag körde själv runt några mil och då även på en välkörd cylinder/kolv med högvarvigt effektsystem på för litet munstycke.
OT:
Är jag den som är korkad som säger att han kan starta sin moppe på orginalmunstycket och låta den gå på tomgång med ett effektrör?
Då kan du förklara varför den skulle skära isf istället för att posta en sån idiotkommentar som inte bidrar ett skit till tråden.
Sen att jag valde att riskera att köra på ett lite för litet munstycke i kanske 10 mil är väl fan min sak och har inget med min intelligens att göra? Tror säkert det är emot reglerna med medvetet OT post samt personligt angrepp också. :evil:

OnT:
Huvudmunstycket gör inte ett skit förrän man drar på "nästan" full gas.
Pilla lite på luftskruven och trottelnålen efter du startat den så den går så bra som möjligt. Du kan provköra den också men rekommenderar det inte. Finns en liten risk att du får ett oönskat motorhaveri.
-Johan-
Elmoped

Inlägg av -Johan- »

risken att det skulle hända något för att du kör ett varv är minimal
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

Pontooz skrev:
ml65 skrev:
OT:
Är jag den som är korkad som säger att han kan starta sin moppe på orginalmunstycket och låta den gå på tomgång med ett effektrör?
Då kan du förklara varför den skulle skära isf istället för att posta en sån idiotkommentar som inte bidrar ett skit till tråden.
Sen att jag valde att riskera att köra på ett lite för litet munstycke i kanske 10 mil är väl fan min sak och har inget med min intelligens att göra? Tror säkert det är emot reglerna med medvetet OT post samt personligt angrepp också. :evil:

haha , Du låter riktigt rapp , Jag ligger nästan alltid på fullgas sejer du + du körde 10mil utan att byta munstycke .. Varför inte ens skita i det när man byter grejer då , håller det 10mil så håller det alltid . NOT

Ont Vänta tills dina munstycken kommer

OnT:
Huvudmunstycket gör inte ett skit förrän man drar på "nästan" full gas.
Pilla lite på luftskruven och trottelnålen efter du startat den så den går så bra som möjligt. Du kan provköra den också men rekommenderar det inte. Finns en liten risk att du får ett oönskat motorhaveri.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

kör med choke på med så är det nog lungt. det är inte så jätte kristet när det är på den nivån.
Låst