CDI-box på Rieju Mrx - Power up -07

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
sebbe_mrx
Elmoped

CDI-box på Rieju Mrx - Power up -07

Inlägg av sebbe_mrx »

Tja

Har ett j*vla problem med min trimmning :cry:. När jag nu köpt ny Hebo cylinder och rör m.m, så har jag upptäckt ett varvstopp (CDI:N) som hindrar moppen från att varva ut.

Nån som vet antingen var man köper CDI-box till riejus 07:or eller om det finns något annat sätt?
:?:
sebbe_mrx
Beta_killen
Elmoped

Inlägg av Beta_killen »

Men är det inte så att det finns en elektronisk förgasare som stryper :?
BETA! BETA! BETA!
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

kan man inte köpa det på twostroke?
Användarens profilbild
sebbe_mrx
Elmoped

Inlägg av sebbe_mrx »

Nej, pratade med twostoke, och de hade inte ostrypta CDI boxar till min cygel :wink:.

Tror inte att det är elektronisk förgasare efter som jag köpte den tidigt förra året (febuari) så jag fick AM6 motor.

om det skulle vara elektronisk förgasare räcker det då att jag byter till en annan?
sebbe_mrx
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

men du skulle ju haft AM7 motorn låter bätre fast de ä ju bara förgasaren å så kan dom ha lagat dom fel som vart på den andra inte som ja vet om men dom kanse förstärkte AM7 motor lite fast bätre med AM6 för me eliktronisk förgasare kanse de inte går att koppla bort de :cry: men ja vet inte helt riktigt inte läst nåt om de
mrxpro
Elmoped

Re: CDI-box på Rieju Mrx - Power up -07

Inlägg av mrxpro »

sebbe_mrx skrev:Tja

Har ett j*vla problem med min trimmning :cry:. När jag nu köpt ny Hebo cylinder och rör m.m, så har jag upptäckt ett varvstopp (CDI:N) som hindrar moppen från att varva ut.

Nån som vet antingen var man köper CDI-box till riejus 07:or eller om det finns något annat sätt?
:?:
har du power up så är det insprutnings förgasare och då måste du chipstrimma typ (ganska dyrt) lr om du vill byta men om du chipstrimmar den du har så kan du få samma effekt som typ en 24mm :P sen köpa ny cdi lr typ klippa av den vita sladden på den nuvarande :D
mrxrider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av mrxrider »

klip inte cdi sladdarna för perkele
vita sladden grejjen funkar bara på vissa derbis (fast du tjänar mer på att köpa ny)
Användarens profilbild
Gusrieju
Elmoped

Inlägg av Gusrieju »

Testa att byta förgasare
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Är det CDI boxen som stryper så får du borra cdi boxen.. Kompisen har en Rieju 07-08 vet inte exakt Han fick borra cdi boxen För hans blurrade som fan i början me Hebo underliggande på.. sen släppte det .
Låst