Nu är det såhär att jag har köpt en aerox. Men den låter väldigt mycket! Det sitter ett kunda effektrör på. Ena gängan på cylindern är sönder en bit upp så den går inte skruva i helt, och "luckan" som blev emellan har vi täppt igen med någon pasta som tål värme och är till för att täppa igen hål i röret med. Det sitter även original luftburk på, men det är ett större insug eller något på den, gör den skillnad i ljudet? Borde jag köpa ny cylinder? Kolla ljuddämparullen? Finns det något annat?
Kan tillägga att det finns ingen glipa eller så mellan cylindern och röret efter att vi täppt igen med pastan, men röret sitter lite längre ner än normalt på grund utav det här. Glipan är kanske 5 mm.
Trimrör låter mer så enkelt är det Men du kan ju stoppa om ljuddämparen, tror det finns en guide nånstans för det.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Men var kommer oljudet är det därfrån du tätat eller någon annanstans på röret? Om inte avgsröret kan spännas ordentligt är det nästan hopplöst att just mellan cylinder och rör få ordentligt tätt. Minsta läcka där hörs och oftast rejält högt.
Det är inte lätt att täta på ett sådant ställe eftersom att trycket är högt där och tätningarna brukar inte hålla särskilt länge.
Men kanske går det att fixa skruven på nått vis.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Veven rör sej inte uppåt någonting alls. Tror jag får byta kolvringar och gänga om så jag får på röret ordentligt? Kan det vara så att jag dragit åt topplocket för hårt? Drog bara på känsla..