Ja, då var de såhär att jag har precis satt ihop motorn, hade bytt vev o lager men nu så skramlar de i motorn, endast när den står på tomgången runt 2-3 tusen varv. Har någon träffat på samma problem eller har någon ide på vad det kan vara? tacksam för svar!
zykus skrev:Ja, då var de såhär att jag har precis satt ihop motorn, hade bytt vev o lager men nu så skramlar de i motorn, endast när den står på tomgången runt 2-3 tusen varv. Har någon träffat på samma problem eller har någon ide på vad det kan vara? tacksam för svar!
kolla att alla bultar mellan ramen och motorn sitter hårt, det kan göra stor skillnad
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Kolla om allt sitter ordentligt fast i variatorn. Du vet det där locket på variatorn som håller vikterna ska det sitta sådana där plastbitar för att det inte ska skramla, det räcker att en enda saknas så kan det skrammla. På de flesta mopeder brukar det sitta 3 st.
Det är inte säkert att det är det som skrammlar men det skadar inte att kolla det.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Kolla om allt sitter ordentligt fast i variatorn. Du vet det där locket på variatorn som håller vikterna ska det sitta sådana där plastbitar för att det inte ska skramla, det räcker att en enda saknas så kan det skrammla. På de flesta mopeder brukar det sitta 3 st.
Det är inte säkert att det är det som skrammlar men det skadar inte att kolla det.
Felpostat.......Så blir det när man tror man är på scotterforumet. Crossmoppar brukar väl inte ha variator tror jag!!!???
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Kolla om allt sitter ordentligt fast i variatorn. Du vet det där locket på variatorn som håller vikterna ska det sitta sådana där plastbitar för att det inte ska skramla, det räcker att en enda saknas så kan det skrammla. På de flesta mopeder brukar det sitta 3 st.
Felpostat.......Så blir det när man tror man är på scotterforumet. Crossmoppar brukar väl inte ha variator tror jag!!!???