aerox krångel

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 26 juni 2009, 03:52

aerox krångel

Inlägg av JoppeM »

Tja! jag har en rox -02 som går jävligt bra då den är kall men då den blir varm så tappar den en massa varv från 50-60, har testat byta alltmöjligt,kommer inte på felet själv så jag ber om hjälp, om någon vet vad felet kan vara så svara=)

St6 pro replica
105 huvudmuns
50% tryckfjäder
blåa kopplingsfjädrar
Hebo variator

//Joppe
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta

Inlägg av Vivven »

vad har du för vikter? och är inte 50% tryckfjäder lite för hårt för den där setupen...?

unt, du kanske har för stort munstycke?
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 26 juni 2009, 03:52

Inlägg av JoppeM »

glömde skriva att de sitter doppler sportlufts på=)
not-gay
Elmoped
Inlägg: 120
Blev medlem: 15 juni 2009, 13:20
Ort: sandviken

Inlägg av not-gay »

han ska vell inte ens ha nå hårdare tryckfjädrar till den setupen eller??
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

not-gay skrev:han ska vell inte ens ha nå hårdare tryckfjädrar till den setupen eller??
för stort munstycke
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 26 juni 2009, 03:52

Inlägg av JoppeM »

3,5g vikter, jag har testat mindre munstycken men den går bara sämre då :(
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

det är bra munstycke, det är så på alla motorer som har förbrännings principen.

När det är kallare då blir luften mer densitet så luften har större % syre när det är kallt än varmt, vilket resulteras i högre effekt.

för att kunna "fixa" det här så det blir bra effekt när det är varmt med så får du skaffa någon sort intercooler lr kylflänsar på insuget, eller något annat sätt att kyla luften.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag har samma problem med min motor, men orsaken är den höga sommarvarmen. Den accar betydligt bättre när den är kall än varm. Kylningen är en oerhörd viktig sak och jag ska köpa en bättre kylfläkt till själva motorkylningen och samt en ventilerad kopplligsklocka. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

runners skrev:Jag har samma problem med min motor, men orsaken är den höga sommarvarmen. Den accar betydligt bättre när den är kall än varm. Kylningen är en oerhörd viktig sak och jag ska köpa en bättre kylfläkt till själva motorkylningen och samt en ventilerad kopplligsklocka. :wink:
Det är luften som behövs kylas inte cylindern :roll: om du skall få någon effekt som det är när den e kall på vissa motorer får du ha en jävla fläkt. :roll:

om du skall ha ventilerad kopplingsklocka så måste du ju köra utan v-kåpan, annars gör den ju inge nytta ;) förresten det blir mer "fäste" mellan själva kopplingsbandet och kopplings klockan om det är varmt, inom vis mån då. blir ju sämre om det är extremt varmt men det blir det inte om du bara har "Vanlig" setup.
Låst