aerox krångel

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped

aerox krångel

Inlägg av JoppeM »

Tja! jag har en rox -02 som går jävligt bra då den är kall men då den blir varm så tappar den en massa varv från 50-60, har testat byta alltmöjligt,kommer inte på felet själv så jag ber om hjälp, om någon vet vad felet kan vara så svara=)

St6 pro replica
105 huvudmuns
50% tryckfjäder
blåa kopplingsfjädrar
Hebo variator

//Joppe
Vivven
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Vivven »

vad har du för vikter? och är inte 50% tryckfjäder lite för hårt för den där setupen...?

unt, du kanske har för stort munstycke?
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped

Inlägg av JoppeM »

glömde skriva att de sitter doppler sportlufts på=)
not-gay
Elmoped

Inlägg av not-gay »

han ska vell inte ens ha nå hårdare tryckfjädrar till den setupen eller??
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

not-gay skrev:han ska vell inte ens ha nå hårdare tryckfjädrar till den setupen eller??
för stort munstycke
Användarens profilbild
JoppeM
Elmoped

Inlägg av JoppeM »

3,5g vikter, jag har testat mindre munstycken men den går bara sämre då :(
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

det är bra munstycke, det är så på alla motorer som har förbrännings principen.

När det är kallare då blir luften mer densitet så luften har större % syre när det är kallt än varmt, vilket resulteras i högre effekt.

för att kunna "fixa" det här så det blir bra effekt när det är varmt med så får du skaffa någon sort intercooler lr kylflänsar på insuget, eller något annat sätt att kyla luften.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Jag har samma problem med min motor, men orsaken är den höga sommarvarmen. Den accar betydligt bättre när den är kall än varm. Kylningen är en oerhörd viktig sak och jag ska köpa en bättre kylfläkt till själva motorkylningen och samt en ventilerad kopplligsklocka. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

runners skrev:Jag har samma problem med min motor, men orsaken är den höga sommarvarmen. Den accar betydligt bättre när den är kall än varm. Kylningen är en oerhörd viktig sak och jag ska köpa en bättre kylfläkt till själva motorkylningen och samt en ventilerad kopplligsklocka. :wink:
Det är luften som behövs kylas inte cylindern :roll: om du skall få någon effekt som det är när den e kall på vissa motorer får du ha en jävla fläkt. :roll:

om du skall ha ventilerad kopplingsklocka så måste du ju köra utan v-kåpan, annars gör den ju inge nytta ;) förresten det blir mer "fäste" mellan själva kopplingsbandet och kopplings klockan om det är varmt, inom vis mån då. blir ju sämre om det är extremt varmt men det blir det inte om du bara har "Vanlig" setup.
Låst