Enkelt sagt, en modifikation på handtaget som gör att man inte behöver vrida på handtaget lika mycket, utan bara kanske ½ varv för full gas. Asså, en mindre vridning behövs för full gas. Om jag inte missuppfattat det helt fel
Jolly skrev:Enkelt sagt, en modifikation på handtaget som gör att man inte behöver vrida på handtaget lika mycket, utan bara kanske ½ varv för full gas. Asså, en mindre vridning behövs för full gas. Om jag inte missuppfattat det helt fel
Jolly skrev:Enkelt sagt, en modifikation på handtaget som gör att man inte behöver vrida på handtaget lika mycket, utan bara kanske ½ varv för full gas. Asså, en mindre vridning behövs för full gas. Om jag inte missuppfattat det helt fel
Stämmer mycket bra. På alla normala gashandtag sitter det en rulla där gasvajern rullas upp när man gasar, och ju större den rullen är desto mindre behöver man vrida för att nå fullgas. Det är väldigt bra att ha, speciellt när man monterar större förgasare ( eftersom större förgasare innebär längre slaglängd för gastrotteln ). Det är även väldigt skönt för handen anser jag
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Lånar tråden lite, har ju min Jog RR. Jag kan bara vrida handtaget knappt ½ varv, är det snabbgas? Grymt skönt iaf, när man kör andras moppar behöver man ju fan nästan ta nytt grepp ;o
Jolly skrev:Lånar tråden lite, har ju min Jog RR. Jag kan bara vrida handtaget knappt ½ varv, är det snabbgas? Grymt skönt iaf, när man kör andras moppar behöver man ju fan nästan ta nytt grepp ;o
Nej du har inte snabbgas men på moppar som inte är pillade mycket med i förgasare och vid gashandtaget så brukar gasen kännas som snabbgas. Börjar du pilla och skulle göra lite fel kommer ditt handtag troligen bli som de andra mopparna du kört
Olika moppemärken o modeller har olika långa gasvajrar och dem har olika gashandtagsrullar.
Jo jag vet, men har du en jog r med sånt gashandtag som han säger, alltså nästan snabbgas, och sen pillar med gasvire eller något annat så är det stor chans att snabbgaskänslan försvinner.
Jag har en aerox som inte har snabbgas och ändå känns det så, jag vrider typ 3/4 av ett halvt varv sen är de fullgas. På en del moppar måste man typ böja fram kroppen så man kan vrida gasen så de blir fullgas..
llu1201 skrev:Jag har en aerox som inte har snabbgas och ändå känns det så, jag vrider typ 3/4 av ett halvt varv sen är de fullgas. På en del moppar måste man typ böja fram kroppen så man kan vrida gasen så de blir fullgas..
så är det på min aerox med, när jag köpte den va det ett glapp på ett halvtvarv i gashandtaget så ställde in den å nu vrider man knappt ett halvvarv
llu1201 skrev:Jag har en aerox som inte har snabbgas och ändå känns det så, jag vrider typ 3/4 av ett halvt varv sen är de fullgas. På en del moppar måste man typ böja fram kroppen så man kan vrida gasen så de blir fullgas..
så är det på min aerox med, när jag köpte den va det ett glapp på ett halvtvarv i gashandtaget så ställde in den å nu vrider man knappt ett halvvarv
Ok, exakt så jag menar, för det är min med, (Jog RR är ju i princip nästan likadan som Aerox) Jävligt skönt är det iaf
lånar tråden lite. hur gjorde du för att ställa in så glappet försvann? de är så på min fiddy och de är sjukt oskönt
lånar tråden lite. hur gjorde du för att ställa in så glappet försvann? de är så på min fiddy och de är sjukt oskönt
det finns en spännskurv på styret, skruva ut den för att ta bort "glappet"